مدیرکل آموزش و پرورش زنجان:
تحول در برنامههای پرورشی اولویت اصلی استان است
زنجان (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان بر ضرورت بازنگری جدی در برنامههای پرورشی با محوریت ارزیابی اثربخشی، جبران کمبود نیرو از طریق ظرفیتهای داخلی و تقویت هویت ملی-دینی دانشآموزان تأکید کرد.

ذبیحاله تاراسی در گردهمایی معاونین پرورشی و تربیت بدنی نواحی و مناطق ۱۴گانه استان بر ضرورت تحول و بازنگری جدی در برنامههای پرورشی مدارس تأکید کرد.
تاراسی با اشاره به اهمیت رویدادهای اخیر کشور اظهار داشت: شرایط اجتماعی اخیر نشان داد که انسجام و وطندوستی مردم ریشه در فرهنگسازی مدارس دارد. حوزه پرورشی باید با رویکردی آیندهنگر و با اتکا بر نقش کلیدی مربیان، برنامههای اثربخشتری را اجرا کند.
وی افزود: ارزیابی واقعی از نتایج برنامهها بسیار مهمتر از ارائه آمار و ارقام است. باید بدون تعارف و رودربایستی، اثربخشی فعالیتهای پرورشی در مناطق و مدارس بررسی و در صورت نیاز اصلاح شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، یکی از چالشهای این حوزه را کمبود نیرو دانست و خاطرنشان کرد: با جذب نیروهای علاقهمند، استفاده از ظرفیت نیروهای مازاد و بهرهگیری از تجربیات پیشکسوتان پرورشی میتوان بخش مهمی از این خلأ را جبران کرد. افراد اثرگذار در مناطق سرمایهای ارزشمند برای تقویت برنامههای پرورشی هستند.
تاراسی در ادامه با تأکید بر نقش دانشآموزان در اجرای برنامههای تربیتی گفت: تشکلهای دانشآموزی باید در ابتدای سال تحصیلی فعال شوند تا فعالیتهای پرورشی به شکل خودجوش و مؤثر پیش رود. این امر، زمینه مشارکت گستردهتر دانشآموزان را فراهم میسازد.
وی اردوهای دانشآموزی را یکی از بهترین بسترهای تربیتی برشمرد و اظهار کرد: اردوها فرصتی کمنظیر برای انتقال مفاهیم تربیتی خارج از فضای رسمی کلاس فراهم میکنند و اثرگذاری بالایی در شکلگیری هویت ملی و دینی دانشآموزان دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان تأکید کرد: ترویج هویت ملی و دینی، تقویت روحیه انقلابی و ایجاد شور و نشاط در مدارس از مأموریتهای اصلی حوزه پرورشی و تربیت بدنی است که باید با ترکیب برنامههای فرهنگی، تربیتی و ورزشی تحقق یابد.
ارسال دیدگاه