مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

دانش‌آموز‌محوری در اولویت برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و تشکیلاتی باشد

زنجان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه تاثیرگذاری مطلوب فعالیت‌های تشکیلاتی و تربیتی در گرو مشارکت و مسئولیت بیشتر دانش‌آموزان است، از مجموعه سازمان دانش‌آموزی خواست تا دانش‌آموز‌محوری را در اولویت برنامه‌ریزی‌های تشکیلاتی قرار دهند.

کد مطلب: ۱۵۷۳۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموز‌محوری در اولویت برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و تشکیلاتی باشد

ذبیح‌الله تاراسی در جلسه نشست با مسئولین و کارشناسان سازمان دانش‌آموزی استان و مناطق ۱۴گانه ضمن تبریک مجدد سالروز تاسیس سازمان و خبرگزاری پانا، هدف اصلی فعالیت‌های سازمانی را گسترش مشارکت‌پذیری و مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان عنوان کرد و از همه مربیان و کارشناسان سازمان که در تربیت اجتماعی نوجوانان تاثیرگذارند تشکر کرد.

وی ادامه داد: فعالیت‌ها و برنامه‌ها باید برای دانش‌آموز برگزار شود؛ در این راستا از مجموعه سازمان دانش‌آموزی استان می‌خواهم که در برنامه‌ریزی‌ها به سمت دانش‌آموز‌محوری حرکت کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه تاثیرگذاری بالای فعالیت‌های تربیتی و پرورشی در گروه استفاده از نظرات، نگاه و تفکر دانش‌آموزی در اجرای برنامه‌های درون‌مدرسه‌ای است، افزود: شوراهای دانش‌آموزی به عنوان بازوان توانمند تربیتی در مدارس باید تقویت شود تا نگاه دانش‌آموزی در طراحی و اجرای برنامه‌ها جلوه بیشتری داشته باشد.

تاراسی، تحقق مهارت‌آموزی و توانمندسازی دانش‌آموزان را صرفا نه در دوره‌ها و کلاس‌های تئوریک، که در برگزاری کارگاه‌های مهارت‌محور دانست و اظهار داشت: در حوزه‌های تربیت رسانه‌ای، هویت دینی با محوریت قرآن و نماز، مسئولیت اجتماعی و میهن‌پرستی سازمان دانش‌آموزی می‌تواند با برنامه‌ریزی‌های دقیق نقش‌آفرینی مطلوب داشته باشد، کما اینکه در گذشته در قالب برنامه‌های واحد خبرگزاری پانا و فعالیت‌های تشکیلاتی پی گرفته شده است.

وی یادآور شد: سازمان دانش‌آموزی باید بتواند برای فراگیری بیشتر فعالیت‌ها از ظرفیت مدارس دارای دانش‌آموزان نیازهای ویژه نیز بهره لازم را داشته باشد.

این مسئول در پایان ارزیابی از فعالیت‌های برگزار شده را مهم دانست و تاکید کرد: باید با ارزیابی درست، نقاط قوت عملکردی، تقویت و نقاط ضعف خود را اصلاح کنیم؛ همچنین با الگوسازی از تجربیات موفق مناطق فعال، قدم‌های مثبتی برای پیشبرد اهداف سازمانی برداریم تا همه اعضای اجرایی مناطق، از مدیران مدارس تا معاونین و کارشناسان ادارات و نواحی برای تعالی بیشتر دستگاه تعلیم و تربیت همسو و هم‌هدف باشیم. 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار