رئیس اداره معماری بافت‌های واجد ارزش و طرح‌های بازآفرینی

۱۲۰۰ هکتار بافت‌ هدف بازآفرینی شهری در زنجان وجود دارد

زنجان (پانا) - رئیس اداره معماری بافت‌های واجد ارزش و طرح‌های بازآفرینی اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان، از وجود ۷۵۰ هکتار بافت فرسوده و ۴۵۰ هکتار سکونت‌گاه‌ غیررسمی در استان زنجان خبرداد که در مجموع ۱۲۰۰ هکتار بافت‌ هدف بازآفرینی شهری هستند.

کد مطلب: ۱۴۷۷۷۸۶
لینک کوتاه کپی شد
۱۲۰۰ هکتار بافت‌ هدف بازآفرینی شهری در زنجان وجود دارد

علی عباسی در جلسه بررسی نقش گروه‌های جهادی و مردم‌نهاد در احیای بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و عملیاتی شدن حلقه‌های میانی در آگاهی‌بخشی و تشریح بسته‌های تشویقی به ساکنان محلات هدف بازآفرینی شهری پایدار استان در محل اداره کل راه و شهرسازی استان، بر لزوم استفاده از ظرفیت ارزشمند جهادسازندگی در حوزه بازآفرینی شهری تاکید کرد.

وی با یادآوری اینکه استان زنجان دارای ۷۵۰ هکتار بافت فرسوده و ۴۵۰ هکتار سکونت‌گاه‌های غیررسمی است، گفت: در مجموع ۱۲۰۰ هکتار بافت‌های هدف بازآفرینی شهری در استان زنجان داریم.

رئیس اداره معماری بافت های واجد ارزش و طرح های بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، با اشاره به اینکه تا به امروز چهار شهر ابهر، خرمدره، زنجان و قیدار به عنوان هدف بازآفرینی شهری تثبیت شده است، افزود: بخشی از شهر سلطانیه نیز به لحاظ بافت تاریخی در پاره‌ای از اوقات مورد توجه قرار می‌گیرد.

عباسی، با یادآوری اینکه یک ستاد استانی و چهار ستاد شهرستانی به همراه چهار کارگروه بازآفرینی شهری در استان داریم، اظهار کرد: در همین راستا به تعداد شهرستان‌های استان، ستاد بازآفرینی شهرستانی در استان داریم که ریاست آن را فرمانداران و دبیری این ستاد را نیز شهرداران شهرهای مذکور عهده‌دار هستند.

وی تصریح کرد: فلسفه وجود ستادهای بازآفرینی شهری این است که هر پروژه‌ای در قالب هر برنامه و طرحی که برای هر شهر تصمیم گرفته می‌شود، ابتدا به ساکن باید در ستاد شهرستانی به تصویب رسیده و سپس به تصویب ستاد استانی بازآفرینی شهری برسد.

رئیس اداره معماری بافت های واجد ارزش و طرح های بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: بحث امروز استفاده از توان همیشگی و پایدار بسیج است و معتقدیم باید از این فرصت به دست آمده به درستی استفاده کنیم؛ چرا که هدف از این همکاری و همراهی، محرومیت‌زدایی به صورت فیزیکی و توانمندی‌های اقتصادی محلات است.

عباسی، با اشاره به اینکه امروز چند موضوع مهم و به روز در شرکت بازآفرینی مطرح است، خاطرنشان کرد: اولین موضوع مربوط به بسته‌های تشویقی ۱۹ گانه ابلاغی است که از سال ۱۴۰۱ و در راستای افزایش ترغیب مردم برای نوسازی بافت‌های فرسوده ابلاغ شده است.

وی دومین موضوع را مربوط به ارتقای توانمندی اقتصادی مردم دانست و بیان داشت: در این راستا برای ساکنان بافت‌های فرسوده این فرآیند و دوره‌های آموزشی را در نظر گرفته‌ایم که همه این فرآیند رایگان انجام می‌گیرد.

رئیس اداره معماری بافت‌های واجد ارزش و طرح‌های بازآفرینی اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان، یادآور شد: هدف این است که از توان و ظرفیت بسیج سازندگی استان استفاده کرده و در راستای کارآمد کردن و توانمندی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ساکنان محلات هدف بازآفرینی شهری به ویژه ۱۱ سکونت‌گاه غیررسمی در استان گام برداریم.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار