استاندار خراسان رضوی:
مدرسه، محور توسعه در محلات کمبرخوردار است
مشهد(پانا) ـ استاندار خراسان رضوی با تأکید بر نگاه چندبعدی به بازآفرینی شهری، گفت: بازآفرینی صرفاً به معنای نوسازی کالبدی نیست، بلکه مفهومی عمیق در مدیریت شهری و تحقق عدالت اجتماعی است که ابعاد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را بهطور همزمان در بر میگیرد و تحقق آن نیازمند همکاری همه دستگاههاست.
به گزارش خبرگزاری پانا، غلامحسین مظفری در آیین افتتاح این هنرستان ۱۲ کلاسه ولفجر در ادامه سخنان خود، با قدردانی از تلاشهای وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران اظهار کرد: اقدامات انجامشده نشان میدهد موضوع بازآفرینی در اولویت قرار گرفته است، اما با توجه به شرایط خاص خراسان رضوی و سهم ۹ تا ۱۰ درصدی بافتهای فرسوده، انتظار میرود توجه متناسبتری به این استان صورت گیرد.
وی با اشاره به فشار بالای جمعیتی بر مشهد افزود: شهر مشهد بهتنهایی جمعیتی بیش از ۲۵ استان کشور دارد و جمعیت حاشیه شهر نیز از مجموع جمعیت هشت استان بیشتر است؛ این شرایط، بار سنگینی را بر دوش مدیریت شهری، شهرداری و دستگاههای اجرایی گذاشته است.
وی با اشاره به فشار بالای جمعیتی بر مشهد افزود: شهر مشهد بهتنهایی جمعیتی بیش از ۲۵ استان کشور دارد و جمعیت حاشیه شهر نیز از مجموع جمعیت هشت استان بیشتر است؛ این شرایط، بار سنگینی را بر دوش مدیریت شهری، شهرداری و دستگاههای اجرایی گذاشته است.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به بازدیدهای میدانی خود از برخی محلات حاشیهای گفت: در برخی مناطق، وضعیت معابر بهگونهای است که تردد خودروها با دشواری جدی مواجه بوده و در صورت وقوع حادثه، امدادرسانی با چالش همراه خواهد شد؛ با این حال، اقدامات مؤثر و ارزشمند شهرداری مشهد در حاشیه شهر قابل تقدیر است.
مظفری با تأکید بر ضرورت مدیریت جمعیت و توسعه مسکن تصریح کرد: اگر به مشهد و شهرستانهای بزرگ استان توجه کافی نشود، موج مهاجرت بهویژه به دلیل وجود بارگاه منور امام رضا(ع) ادامه خواهد داشت؛ از این رو، مسکن بهعنوان اصلیترین نیاز مردم باید بهصورت جدی، هدفمند و برنامهریزیشده مدیریت شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، مدرسه را کانون اصلی توسعه در مناطق کمبرخوردار دانست و افزود: در کنار اشتغال، خدمات اجتماعی و فرهنگی، مدرسه مهمترین نیاز این مناطق است، چرا که آموزش صحیح، زیربنای حل بسیاری از آسیبها و مسائل اجتماعی به شمار میرود.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به عملکرد استان در توسعه فضاهای آموزشی بیان کرد: در مهرماه و اواخر شهریور سال جاری، ۳۰۱ مدرسه در خراسان رضوی به بهرهبرداری رسید که استان را با اختلاف قابل توجهی در صدر کشور قرار داد و امیدواریم با تداوم این روند و همراهی خیران، تا سال آینده بخش عمدهای از مشکلات فضای آموزشی استان برطرف شود.
مظفری در پایان تأکید کرد: در کنار توسعه فضاهای فیزیکی آموزشی، تمرکز اصلی باید بر ارتقای کیفیت آموزش باشد؛ چرا که کیفیت، اصل اساسی در نظام تعلیم و تربیت است.
مظفری در پایان تأکید کرد: در کنار توسعه فضاهای فیزیکی آموزشی، تمرکز اصلی باید بر ارتقای کیفیت آموزش باشد؛ چرا که کیفیت، اصل اساسی در نظام تعلیم و تربیت است.
ارسال دیدگاه