سرپرست دبیرخانه مجلس دانش آموزی کشور تاکید کرد:
از ایده تا اقدام دانشآموزان در میدان حل مسئله های آموزشوپرورش
مشهد (پانا) - سرپرست دبیرخانه مجلس دانش آموزی کشور گفت: این برنامه فرصتی است تا نمایندگان دانشآموزی به طور مستقیم با مسائل واقعی آموزش و پرورش رو به رو شوند و برای آن راهکار ارائه دهند .

محمد هادی کشاورزی در حاشیه نشست تخصصی کمیسیون تربیتبدنی بهداشت و سلامت در گفت و گو با پانا بیان کرد:« این کارگاه با محور آموزش مهارت های تفکر تحلیلی، تفکر نقاد و حل مسئله طراحی شده است.»
وی گفت: «در این دوره، دانشآموزان علاوه بر آموزش نظری، مسائل واقعی نظام آموزشی را که از معاونتهای مختلف وزارت آموزشوپرورش دریافت شده، بررسی و تحلیل میکنند.»
کشاورزی افزود: «دانشآموزان در قالب گروههای تخصصی، با تکیه بر مهارتهای آموختهشده، راهکارهایی عملی برای این چالشها تدوین میکنند. در ادامه، نشست دیگری نیز برگزار خواهد شد تا این طرحها تکمیل و در قالب یک سند پیشنهادی رسمی ارائه شود.»
او با اشاره به برنامه اختتامیه مجلس دانشآموزی در تیرماه گفت: «هدف این فرآیند آن است که خروجی تلاش دانشآموزان در قالب «سند راهکارهای دانشآموزی برای آموزشوپرورش» به مجموعههای سیاستگذار کشور ارائه شود تا نگاه دانشآموزان در تصمیمهای کلان آموزشی نقش مؤثری ایفا کند.»
کشاورزی بر ظرفیت این نشستها در پرورش مهارتهای اجتماعی و مدیریتی دانشآموزان نیز تأکید کرد و افزود: «مجلس دانشآموزی فرصتی است تا آیندهسازان کشور تمرین مسئولیت، تفکر و تصمیمگیری جمعی را تجربه کنند؛ تجربهای که آنان را برای مدیریت فردای کشور آمادهتر میکند.»
ارسال دیدگاه