مسئول مشاوره آموزش و پرورش منطقه۴:

آرامش روانی و هدایت تحصیلی صحیح، رسالت اصلی مشاوران مدارس است

تهران(پانا) - مسئول مشاوره آموزش و پرورش منطقه چهار تهران در نشست مشاوران مدارس با تأکید بر ضرورت ارتقای فعالیت‌های مشاوره‌ای گفت: مشاوران، تنها راهنماهای تحصیلی نیستند، بلکه نقش کلیدی در ایجاد آرامش روانی، افزایش تاب‌آوری و مسیر‌یابی آینده دانش‌آموزان دارند.

کد مطلب: ۱۶۱۰۵۶۰
لینک کوتاه کپی شد
آرامش روانی و هدایت تحصیلی صحیح، رسالت اصلی مشاوران مدارس است

نشست مشاوران مدارس منطقه چهار با هدف تبادل تجربیات، بررسی راهکارهای نوین در عرصه مشاوره و تقویت مهارت‌های زندگی دانش‌آموزان برگزار شد. در این نشست، جمعی از مشاوران آموزشی و تربیتی حضور داشتند و بر جایگاه محوری مشاوران در هدایت تحصیلی صحیح، پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی و افزایش تاب‌آوری روانی دانش‌آموزان تأکید کردند.

محمد طالبی،  مسئول مشاوره آموزش و پرورش منطقه ۴با اشاره به اهمیت هدایت تحصیلی صحیح اظهار داشت: انتخاب رشته برای دانش‌آموزان تنها یک تصمیم ساده نیست، بلکه انتخابی است که آینده و سرنوشت آنان را رقم می‌زند. اگر این مسیر با آگاهی و مشاوره درست همراه نباشد، ممکن است به بروز مشکلات جدی روانی و اجتماعی منجر شود.

وی همچنین به ضرورت تقویت مهارت تاب‌آوری روانی در مدارس پرداخت و افزود: تاب‌آوری تنها یک واژه نیست، بلکه مهارتی حیاتی است که دانش‌آموز را در برابر فشارهای تحصیلی و آسیب‌های اجتماعی مقاوم می‌کند. مشاوران باید این توانایی را در دانش‌آموزان پرورش دهند تا آن‌ها بتوانند در برابر چالش‌های زندگی ایستادگی کنند.

 طالبی در ادامه به اهمیت ایجاد آرامش روانی در مدارس اشاره کرد و گفت: اگر فضای مدرسه با آرامش و اعتماد همراه باشد، بسیاری از مشکلات رفتاری و تحصیلی کاهش پیدا می‌کند. این وظیفه مشاوران است که چنین محیطی را برای دانش‌آموزان فراهم کنند.

در ادامه این نشست، کامبیز جمشیدی‌مقدم، مسئول امور حقوقی و قضایی منطقه چهار، با اشاره به ارتباط مستقیم مسائل حقوقی با آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان بیان داشت برای پیشگیری از این آسیب‌ها، نیازمند هم‌افزایی میان مشاوران، نهادهای حمایتی و خانواده‌ها هستیم.

وی  تأکید کرد : که توجه به مسائل حقوقی در کنار فعالیت‌های مشاوره‌ای، می‌تواند به کاهش آسیب‌های اجتماعی منجر شود.

این نشست در پایان به‌عنوان گامی مهم در جهت توسعه فعالیت‌های مشاوره‌ای مدارس ارزیابی شد و مقرر گردید نتایج حاصل از مباحث مطرح‌شده در قالب دستورالعمل‌های کاربردی تدوین و در مدارس منطقه چهار اجرایی شود.

خبرنگار : محمد صدیق

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار