رویکردهای جدید خبرگزاری پانا اصفهان اعلام شد
آغاز به کار میز تحریریه خبرگزاری پانا استان اصفهان
اصفهان(پانا) - اولین نشست میز تحریریه خبرگزاری پانا اصفهان با رویکردهای جدید و با حضور رئیس سازمان دانشآموزی استان اصفهان، معاون این سازمان و جمعی از دانشآموز خبرنگاران پانا با محوریت برنامه ریزی بر سرویسهای خبری، افزایش کیفیت اخبار و همچنین آموزش تهیه خبر تولیدی و مکتوب در سازمان دانشآموزی استان اصفهان برگزار شد
به گزارش خبرگزاری پانا از اصفهان، اولین نشست میز تحریریه خبرگزاری پانا اصفهان با رویکردهای جدید و با حضور رئیس سازمان دانشآموزی استان اصفهان، معاون این سازمان و جمعی از دانشآموز خبرنگاران پانا با محوریت برنامه ریزی بر سرویسهای خبری، افزایش کیفیت اخبار و همچنین آموزش تهیه خبر تولیدی و مکتوب در سازمان دانشآموزی استان اصفهان برگزار شد.
ابوالفضل باباسالاری، معاون سازمان دانشآموزی استان اصفهان، در این نشست با تاکید بر نقش مهم این میز تحریریه گفت: اعضای میز تحریریه با تبادل نظر درباره روندهای خبری، ایدهپردازی برای مناسبتهای پیشرو و هماهنگی فعالیتهای رسانهای تلاش میکنند خروجیهای خبری حرفهای، منسجم و مطابق با استانداردهای رسانهای تولید کنند.
وی افزود: «قرار هست زین پس جلسات هفتگی میز تحریریه باحضور دانش آموز خبرنگاران به صورت منظم و هفتگی در سازمان دانشآموزی برگزار شود و طی این جلسات، عملکرد هفته گذشته بررسی، خطاهای احتمالی اصلاح و برای سوژههای آینده برنامهریزی دقیق انجام گیرد.»
معاون سازمان دانشآموزی استان اصفهان درباره وظایف میز تحریریه نیز اظهار کرد: «این میز باید موارد غیراستاندارد و اشتباهات محتوایی را اصلاح کند و در موضوعات مختلف خبری و مناسبتهای ملی و مذهبی ایدهپردازی داشته باشد. با تحلیل دقیق روندهای رسانهای، محتوایی خلاق، منسجم و قابل اعتماد تولید خواهد شد که کیفیت خروجیهای خبرگزاری را ارتقا میدهد.»
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر رعایت اخلاق حرفهای خبرنگاران تأکید کرد و گفت: «اعضا باید پشتیبان هم باشند، مسیر رشد یکدیگر را هموار کنند، از بیاحترامی پرهیز نمایند و تفاوت دیدگاهها را بپذیرند. ایجاد فضایی صمیمی و تعاملی موجب میشود تصمیمگیریها سریعتر، دقیقتر و همراه با آرامش انجام شود.»
باباسالاری همچنین درباره نقش خلاقانه اعضای میز تحریریه در پویشها بیان کرد: «اعضای میز تحریریه باید فراتر از تولید محتوای معمول عمل کنند و با طراحی کمپینهای جذاب، روایتهای نوآورانه و بهرهگیری از قالبهای متنوع مانند اینفوگرافیک، ویدئوهای کوتاه، گزارشهای میدانی و مصاحبههای مسئلهمحور به پویشها جان تازهای ببخشند.»
وی در پایان با اشاره به نحوه نظارت بر فعالیت گروه تحریریه گفت: «نظارت بر عملکرد اعضای میز تحریریه توسط مدیر سازمان دانشآموزی، معاون سازمان دانشآموزی استان اصفهان و سرپرستان صورت میگیرد تا فعالیتها بهصورت اصولی و حرفهای پیش برود. این نظارت با هدف حمایت، هدایت و ارتقای کیفیت انجام میشود تا اعضا در مسیر درست حرکت کرده و تواناییهای فردی و گروهی خود را بهتر نشان دهند.»
معاون سازمان دانشآموزی استان اصفهان افزود: «ارائه بازخوردهای مستمر، فضای یادگیری، رشد و مسئولیتپذیری را تقویت میکند و سبب میشود میز تحریریه به مجموعهای پویا، خلاق و اثرگذار در حوزه رسانه دانشآموزی تبدیل شود.»
باتوجه به رویکردهای جدید خبرگزاری پانا استان اصفهان و برنامه ریزیهای صورت گرفته، تمرکز بر کیفیت اخبار تولیدی و پایش جدی تولیدات رسانهای دانش آموز خبرنگاران در دستور کار برنامههای این خبرگزاری قرار گرفته است.
در این راستا و از ابتدای سال تحصیلی جدید تاکنون دورههای توانمندسازی خبرنگاران استان اصفهان آغاز شده است که انتخاب رابطین دانش آموزی نواحی و مناطق و تشکیل میز تحریریه از جمله اقدامات صورت گرفته در جهت بهبود کیفیت این خبرگزاری بوده است.
همچنین بازدیدهای درون استانی در شهرستانهای مختلف استان اصفهان دیگر فعالیتی است که توسط معاونت پانا سازمان دانش آموزی درحال انجام است تا ضمن بازدید از ادارات و نحوه فعالیت مسئولین پانا مناطق، کارگاه آموزشی و آشنایی دانشآموزان با رویکردهای جدید سازمان دانشآموزی نیز انجام و تحقق پذیرد.
معاونت پانا سازمان دانش آموزی استان اصفهان در ادامه به تشکیل و تجهیز استودیو صدا و تصویر خواهد پرداخت تا درکنار تولید اخبار مکتوب، تلویزیون اینترنتی و رادیو پانا نیز قوت گرفته و از این جهت شاهد افزایش کیفیت در تولیدات رسانهای تصویری و صوتی باشیم.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه