مدیرکل سازمان نوسازی مدارس استان گیلان:

مردم، رکن اصلی نهضت عدالت آموزشی هستند

اصفهان (پانا) - مدیرکل نوسازی مدارس استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار پانا با تأکید بر نقش مردم در اجرای نهضت عدالت آموزشی گفت: هر جا مردم در کنار دولت بوده‌اند، موفقیت‌ها چشمگیرتر بوده است. او رمز اصلی پیشرفت این نهضت را مشارکت مردم در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی دانست.

کد مطلب: ۱۶۲۱۸۴۶
لینک کوتاه کپی شد
حجم فایل ویدیویی : ۲۳.۵۲M مدت زمان فایل ویدیویی : ۰۰:۰۳:۲۲ دانلود فایل

به گزارش خبرنگار  پانا از اصفهان، علی دقیق مدیرکل سازمان نوسازی مدارس استان گیلان در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرنگار پانا درباره‌ نحوه ابلاغ طرح نهضت عدالت آموزشی توضیح داد و گفت: پس از ابلاغ رئیس‌جمهور به استانداران درباره‌ی اجرای نهضت توسعه عدالت آموزشی در سراسر کشور، نخستین جلسه در استان گیلان در سال ۱۴۰۳ برگزار شد. یکی از مهم‌ترین تأکیدات استاندار، براساس فرمایش رئیس‌جمهور و ریاست سازمان نوسازی مدارس کشور، این بود که نهضت توسعه عدالت آموزشی تنها به حضور خیرین محدود نشود، بلکه مردم نیز باید در کنار دولت برای ساخت فضاهای آموزشی مشارکت داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت نقش مردم در تحقق اهداف این طرح اظهار کرد: رمز اصلی موفقیت نهضت عدالت آموزشی حضور مردم است؛ زیرا هر جا مردم در کنار دولت بوده‌اند، پیشرفت و توفیق بیشتری حاصل شده است. ما چه از منابع دولتی و چه از ظرفیت خیرین استفاده کنیم، نکته مهم آن است که مدارس در مکان‌هایی ساخته شوند که در آینده خالی از دانش‌آموز نمانند و بتوانند تراکم آموزشی را کاهش دهند.

دقیق در پایان با بیان جزئیات طرح توسعه عدالت آموزشی افزود: این نهضت چند محور اساسی دارد؛ از جمله حذف مدارس سنگی و کانکسی، سامان‌دهی فضاهای آموزشی با تراکم بالای ۳۵ دانش‌آموز، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و مقاوم‌سازی مدارس فرسوده. یکی از تأکیدات جدی رئیس‌جمهور، توجه ویژه به ساخت‌وساز و کیفیت‌بخشی فضاهای آموزشی است تا با تسریع در روند نوسازی، دانش‌آموزان بتوانند در محیطی ایمن‌تر و مناسب‌تر تحصیل کنند.

 

خبرنگار : ابوالفضل میرخلف زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار