میلاد دو کریم و کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت رضا(ع)

شیروان(پانا)_ امام جمعه شیروان در خطبه های نماز جمعه این هفته در شیروان، میلاد دو کریم اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت رضا(ع) را تبریک گفتند.

کد مطلب: ۱۴۷۳۷۳۱
لینک کوتاه کپی شد
میلاد دو کریم و کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت رضا(ع)

حسین تکمیلی، امام جمعه شیروان بیان کرد: خودم و شما نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی و انجام واجبات و ترک محرمات توصیه می‌کنم.

وی ادامه داد: در ایامی قرار داریم که به دهه کرامت معروف است، دهه کرامت که میلاد خواهر و برادر کریم اهل بیت است را تبریک می گویم و به بیان روایت شیرینی از امام رضا(ع) می پردازیم.

امام جمعه شیروان افزود: امام رضا(ع) در روایتی می فرمایند اگر کسی تقوا پیشه کند همه موجودات عالم به او تقوا وپرهیز خواهند داشت. همین تقوا مانند هیبت و احترامی است که باعث احترام و اطاعت دیگران خواهد شد.

تکمیلی اضافه کرد: روایات متعددی از حضرت معصومه (س) عنوان شده که شباهت این بانو با حضرت صدیقه فاطمه(س) را بیان می کند و به گونه‌ای که در روایات عنوان شده است چنانچه اراده کردید حضرت فاطمه صدیقه(س) را زیارت کنید در قم به زیارت حضرت معصومه (س) بروید.

وی ادامه داد: ویژگی متعددی در مورد فاطمه معصومه است. این ویژگی ها همچون عالمه، عارفه و بصیر است. اسلام توجه ویژه ای به مقام زن و دختر دارد و یک مقام با ارزش و پر از خوبی برای دختر و زن عنوان می کند.

امام جمعه شیروان اظهار کرد: زن مقام مادری دارد و مادر محور خانواده و خانواده محور جامعه است. اگر زن و مادر خانواده سالم باشد، جامعه سالم خواهد بود. اسلام، فضیلت های وجود دختر را بسیار ارزشمند عنوان می‌کند.

وی بیان کرد: امام صادق(ع) به فردی عرض کردند شنیدم که خداوند به شما دختری عنایت کرده است. آیا ناراحت هستی؟ ایشان گفتند بله من ناراحت هستم. حضرت فرمودند: اشتباه می کنی. دختر همانند گل خوشبویی است که فضای خانه را عطر آگین و خوشبو می کند و روزی اش را خداوند تضمین کرده است.

 

خبرنگار : نرگس اشرفی زیارتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار