مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در مشهد مقدس خبر داد:

فعالیت بیش از 750 مرکز دارالقرآن دانش آموزی در سراسر کشور

مشهد (پانا)- با حضور مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی آیین افتتاحیه سومین دوره مسابقات هم خوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی دانش آموزان پسر سراسر کشور در مرحله نهایی در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی آغاز شد.

کد مطلب: ۹۶۹۲۷۴
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت بیش از 750 مرکز دارالقرآن دانش آموزی در سراسر کشور

محمدرضا مسیب زاده مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در این مراسم گفت: یکی از فعالیت های اثرگذار در حوزه آموزش و پرورش سه منشور ارزشمند قرآن، عترت و نماز است.

وی افزود: هم خوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی یک کار مدرسه ای و دارالقرآنی است و دانش آموزانی که در این مسابقات شرکت می کنند حتما باید قاری قرآن بوده و آموزش های ویژه قرآن را دیده باشند تا بتوانند این کار مهارتی را انجام دهند.

مسیب زاده تصریح کرد: در حال حاضر تعداد 750 مرکز دارالقرآن در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند و دانش آموزان حاضر در مرحله نهایی این مسابقات برگزیدگان یک هزار و 500 گروهی هستند که در سطح مناطق رقابت داشته اند و در نهایت به مرحله غیرحضوری و حضوری این دوره رقابت ها راه یافته اند.

مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: هدف ما از برگزاری این رقابت ها، صرفا انجام یک مسابقه و رقابت نیست و به دنبال مهارت آموزی و نوگرایی هستیم و اهداف متعالی تری مدنظر است.

وی تاکید کرد: یکی از اصولی که در حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بسیار مهم است توجه و اهتمام به کار گروهی است و در کار گروهی و مشارکتی اتفاقات خوبی رقم می خورد و امید، نشاط، پویایی و ارتقاء بیشتر دیده می شود و طی سه سال گذشته مسابقات هم خوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی دانش آموزان را با نیت تقویت کار گروهی بین دانش آموزان آغاز و دنبال کردیم.

مسیب زاده عنوان کرد: سند تحول بنیادین راهنمای کلیه فعالیت های آموزش و پرورش است و در این سند به پرورش و تربیت توجه ویژه شده و تربیت تمام ساحتی دانش آموزان در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تمام زمینه های دینی، آموزشی، ورزشی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: برترین تضمین سلامت جامعه از مسیر قرآن کریم و نماز رقم خواهد شد و رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب 32 بار نوجوانان و جوانان که آینده سازان این سرزمین هستند را مورد خطاب قرار داده اند و حرکت در مسیر قرآن، عترت و نماز این عزیزان را در مسیر درست نگه خواهد داشت.

وی در پایان گفت: دانش آموزان حاضر در مسابقات قرآنی سفیران این مهم در جامعه هستند و باید سایر دانش آموزان را به سمت فعالیت های ارزشی سوق دهند.

قابل ذکر است علیرضا مالک اشرفی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی در این مراسم گفت: دانش آموزانی که وجود خودشان را وقف برنامه های قرآن، عترت و نماز نموده و در این مسیر حرکت می کنند قابل تقدیر و تمجید می باشند.

وی افزود: این مسابقات بهانه ای شده تا به یمن حضور دانش آموزان قرآنی توفیق خدمت رسانی به زائرین آقا علی ابن موسی الرضا (ع) را داشته باشیم.

مالک اشرفی خاطرنشان کرد: اگر فرآیند و نتایج این دوره از مسابقات را کنار بگذاریم وجود هشت دانش آموز زیارت اولی که برای اولین بار به پابوس حضرت رضا (ع) مشرف می شوند در بین دانش آموزان حاضر در این دوره از مسابقات برای ما افتخار، توفیق و غنیمت بزرگی محسوب می شود که نصیب آموزش و پرورش خراسان رضوی شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان گفت: اجرای برنامه های قرآن، عترت و نماز در کنار برنامه های دانش آموزان زیارت اولی همیشه از اولویت های دستگاه تعلیم و تربیت استان محسوب می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار