مدیر آموزش و پرورش نیشابور:

طرح «قاضی مدرسه» در نیشابور کلید خورد

نیشابور (پانا) - معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور از اجرای طرح «قاضی مدرسه» با همکاری دادگستری این شهرستان با هدف کاهش آسیب‌‌های موجود در نسل جوان و نوجوان خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۶۸۵۳۷
لینک کوتاه کپی شد
طرح «قاضی مدرسه» در نیشابور کلید خورد

سیدمهدی قاضی با اشاره به اهداف مهم این طرح و تاثیرگذاری آن بر کاهش چشمگیر آسیب‌ها گفت: اهداف طرح قاضی مدرسه، پیشگیری و آشنایی دانش‌آموزان با حقوق شخصی خود در جامعه است.

رئیس دادگستری نیشابور نیز در جمع مدیران مدارس نیشابور با تشریح کامل این طرح، ادامه داد: تبیین آسیب های اجتماعی موجود برای دانش آموز، آشنایی با راه های خروج  از درگیری در آسیب ها و نشان دادن راه برون رفت از آسیب آشنا از اهداف مهم طرح " قاضی مدرسه " به شمار می رود.

ابراهیم زاده خاطرنشان کرد: معرفی و بسیج امکانات و مراجع مختلف حمایتی باید کمک کنند تا بتوانیم با هماهنگی بین نهادهای مختلف فرهنگی و خرد جمعی، مشکلات موجود را به حداقل برسانیم.

در واقع اگر بتوانیم دانش آموزان را از آسیب ها دور نگه داریم، نتیجه آن را در جامعه فردا خواهیم دید.

رییس دادگستری نیشابور اضافه کرد: باید در مرحله اول، آگاه سازی و آموزش های لازم را به معلمان، اولیاء و نهادهای مرتبط ارائه دهیم و از همین امروز راه را برای دانش آموز معین کنیم.

گام اول رسیدن به هدف مورد نظر، آغاز این طرح در کف مدرسه و شناسایی آسیب های موجود در آموزشگاه وانعکاس آن به دادگستری است تا با شناسایی دردها، درمان لازم را ارائه دهیم.

پس از شناسایی آسیب ها و سازماندهی آن، کارگروه های تخصصی لازم تشکیل و به تبع آن کارگاه های آموزشی برگزار شود.

ابراهیم زاده گفت: دانش آموزان بزرگترین ظرفیتی هستند که در اختیار شما قرار دارند و می توان با ارتباط گیری و حمایت مناسب، راهکارهای لازم را برای کاهش آسیب‌ ها پیدا کنیم.

باید در این مسیر از فن آوری های نوین نیز استفاده کرده و تبیین این طرح به طور کامل انجام شود.

وی بیان کرد: آنچه که امروز به عنوان آسیب های اولویت دار مشهود است می توان به خشونت های کلامی و رفتاری، اعتیاد و مصرف دخانیات، رفتارهای کودک آزاری و رفتارهای نادرست با کودکان، رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و کاهش تصادفات در سطح جامعه، سرقت های خرد و کلان و سلاح های سرد و گرم اشاره کرد.

ما در تلاشیم برنامه ریزی های لازم را انجام داده و با برگزاری کارگاه های لازم سال تحصیلی آینده را با قدرت آغاز کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار