مدیر آموزش و پرورش کلات:

خانه و مدرسه 2 رکن اصلی در نظام آموزش و پرورش هستند

کلات (پانا) - مدیر آموزش و پرورش کلات گفت: خانه و مدرسه 2 رکن اصلی در نظام آموزش و پرورش هستند که اگر در کنار‌ هم قرار بگیرند، توفیقات خوبی حاصل می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۶۳۱۲۸
لینک کوتاه کپی شد
خانه و مدرسه 2 رکن اصلی در نظام آموزش و پرورش هستند

رمضان پروانه در نشست مشترک شورای دبیران و انجمن اولیا و مربیان آموزشگاه پروین اعتصامی شهر کلات اظهار کرد: سرمایه هر سازمانی، نیروی انسانی آن است. بالاترین سرمایه ما نیز در آموزش و پرورش شما معلمان هستید و بدون حضور شما و همراهی اولیا خانه و مدرسه که 2 رکن اصلی این دستگاه هستید، هیچ توفیقی حاصل نمی‌شود.

پروانه با بیان اینکه خانه و مدرسه باید با هم نزدیک باشند، خاطرنشان کرد: تحول باید از خودمان شروع شود و هر کدام از ما باید تلاش کنیم تا تحول ایجاد شود. خوشبختانه در مدارس ما تحول به خوبی اتفاق افتاده و باید بکوشیم تا سرعت پیدا کند.

وی با بیان اینکه محور حرکت در هر مجموعه‌ای مدیر آن است، افزود: مدیر اگر بخواهد تحول ایجاد کند قطعا این اتفاق با همراهی معلمان پرتلاش و دلسوز رخ می‌دهد و دانش‌آموزان، فرصت‌های ما هستند، آن‌ها دارای استعداد هستند و با ایجاد موقعیت‌های تربیتی، ورزشی، آموزشی و... موفقیت‌های بسیاری به دست می‌آید و از آسیب‌های اجتماعی نیز جلوگیری و آن را به حداقل می‌رساند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات، متوسطه اول را دوره بحران نامید و گفت: دانش‌آموز هر لحظه در معرض آسیب است. پس هدایت درست آنان کار اساسی است و باید به بهترین شکل رخ دهد.

وی تاکید کرد: مقاطع ابتدایی و متوسطه باید به‌صورت زنجیروار به هم متصل شوند و ارتباط موثری در بین آن‌ها رخ دهد تا دانش‌آموز دچار تعارض نشود و ما به عنوان معلم باید از این دوره، آشنایی کامل داشته باشیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه راز خلقت در تفاوت انسان‌ها است، اظهار کرد: دانش‌آموزان با هم تفاوت‌های بسیاری دارند. باید آن‌ها را به خوبی بفهمیم و به کوچکترین ویژگی او به‌ویژه نقاط مثبتش توجه کنیم تا اعتماد و کرامت نفس در او شکل بگیرد.

وی تاکید کرد: ارتباط موثر با دانش‌آموز بسیار مفید است. ارتباط با گفت‌وگو‌ فرق می‌کند، ارتباط یک‌ «هم‌افزایی، اثرگذاری و اقناع‌سازی» است و بخشی از مشکلات ما به خاطر همین عدم ارتباط‌های صحیح است.

پروانه با بیان اینکه ارتباط باید فردبه‌فرد باشد، ابراز کرد: اگر در زنگ‌های تفریح در کنار دانش‌آموزان قرار بگیریم و گاهی با آن‌ها همکلام شویم قطعا آن‌ها به شما اعتماد کرده و شما نیز گام‌ مهمی در تربیت او برداشته‌اید.

وی گفت: در نظام تعلیم و تربیت برای «فرهنگسازی» نیازمند یک تیم‌ واحد هستیم که همه یک‌ حرف را بزنند. اگر گفتمان واحد در آن شکل بگیرد اثر تربیتی خوبی خواهد داشت و کار تیمی موجب موفقیت می‌شود.

پروانه با بیان اینکه موفقیت بدون برنامه‌ریزی حاصل نخواهد شد، تصریح کرد: هر‌ جایی با برنامه حرکت کرده‌ایم، نتیجه مثبت نیز حاصل شده است. کار باید با اخلاص و برای رضای خداوند و از سر دلسوزی برای پیشرفت جامعه، رشد و موفقیت دانش‌آموز باشد.

مدیر آموزش و پرورش کلات گفت: شورای دبیران را باید جدی بگیرید. چرا که تصمیمات خوبی در‌ جلسات شورای دبیران گرفته می‌شود و اینگونه جلسات با برکت است و اگر گاهی مشکلی وجود دارد باید به موقعیت دانش‌آموزان و همکاران توجه کنیم و از زیر سوال بردن شخصیت آنان بپرهیزیم.

وی با تاکید بر اینکه همکاران و دانش‌آموزان باید احساس کنند که رابطه دوستانه، پدر و فرزندی، مادر و فرزندی و... در بین آن‌ها حاکم شده است، افزود: اگر اینگونه باشد قطعا روابط حسنه‌ای برقرار می‌شود و محیطی که در آن قرار داریم لذتبخش خواهد بود.

دانش‌آموزخبرنگار: نازنین‌فاطمه سعادتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار