دو بال گرم تربیت در شب های سردسال:
حافظخوانی برای قلب و ایرانمان برای هویت
پانا(تهران)- مراسم حافظ خوانی شب یلدا و برگزاری نمایشگاه سه مرحلهای "ایرانمان" با حضور ریاست اداره امور تربیتی تهران و دانش آموزان دبستان گیو، در آموزش و پرورش منطقه ۶ برگزار شد و نمایانگر نمادی از تلفیق میراث فرهنگی گذشته با هویت سازی خود تدبیرانه نسل آینده بود.
آیین یلدای ایرانی با حافظخوانی دانشآموزان دبستان گیو و همزمان نمایشگاه سهمرحلهای "ایرانمان" با حضور رئیس اداره امور تربیتی تهران در ساختمان آموزش و پرورش منطقه ۶ برگزار شد. این دو رویداد موازی نمادی از تلفیق میراث فرهنگی گذشته با هویتسازی نسل آینده بود.
آموزش و پرورش منطقه ۶ تهران شاهد دو رویداد فرهنگی موازی بود: آیین یلدای ایرانی با اجرای حافظخوانی دانشآموزان دبستان گیو و نمایشگاه سهمرحلهای "ایرانمان" با هدف هویتسازی نسل نو بود.
دانشآموزان دبستان گیو که از دو سال پیش تحت آموزش مستمر حافظخوانی و شاهنامه خوانی قرار دارند، با اجرای برنامههای ادبی، پیوند نسل جدید با میراث کهن فارسی را به نمایش گذاشتند.
فاطمه سلمانزاده، مدیر دبستان گیو در این رابطه گفت: پروژه حافظخوانی ما دو سال است در دبستان ادامه دارد و از یلدای گذشته نیز کلاسهای رایگان گلستانخوانی برای همکاران فرهنگی در شبکه شاد را هفتهای دو جلسه با حضور پر شور همکاران علاقمند کلید خورد و در حال برگزاری است.
همزمان، نمایشگاه "ایرانمان" با حضور زهرا مستدام، رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد این نمایشگاه در سه گام فازمتر، نوپرداز و سودافزار به عنوان مکمل فعالیتهای کلاسی برای تمام مقاطع تحصیلی طراحی شده است.
هدف از برگزاری این نمایشگاه، سنجش دقیق مسیر تربیتی، تأمین محتوای مناسب برای ذهن و دل مربیان و نهایتاً ایجاد تغییرات عمیق و پایدار در رفتار، نگرش و هویت دانشآموزان عنوان شده است.
دکتر مستدام در بازدید از هر دو بخش مراسم تأکید کرد: ترکیب برنامههای میراثمحور مانند حافظخوانی با طرحهای هویتساز نوین مانند "ایرانمان"، الگویی کامل برای تربیت نسل آینده ایران اسلامی است.
این مراسم دو وجهی با استقبال گسترده فرهنگیان منطقه روبه رو شد و نشان داد که آموزش و پرورش منطقه ۶ رویکردی جامع و همهجانبه در زمینه تربیت فرهنگی و هویتی دانشآموزان در پیش گرفته است.
ارسال دیدگاه