سرپرست دبیرخانه مجلس دانشآموزی:
نقشآفرینی واقعی دانشآموزان از دل شوراها آغاز میشود
تهران (پانا) - سرپرست دبیرخانه مجلس دانشآموزی کشور، بر ضرورت نقشآفرینی عملیاتی شوراهای مناطق در مدارس تأکید کرد.
محمدهادی کشاورزی در نشست شورای دانشآموزی منطقه ۲ تهران با اشاره به اهمیت شوراهای مناطق در ساختار مشارکتمحور آموزش و پرورش گفت: شوراهای دانشآموزی نباید صرفاً جنبه تشریفاتی داشته باشند، بلکه باید به بازوی اجرایی مدارس و مناطق تبدیل شوند.
وی با بیان اینکه رؤسای شوراها میتوانند در تصمیمسازیهای مدرسهمحور، نقش مؤثری ایفا کنند، افزود: اگر شوراها بهدرستی هدایت شوند، میتوانند در حل مسائل واقعی مدارس مشارکت داشته باشند و این تجربه، زمینهساز تربیت مدیران آینده خواهد بود.
کشاورزی همچنین با اشاره به فعالیتهای دوره دوازدهم مجلس دانشآموزی، از تدوین سندهای تخصصی با مشارکت دانشآموزان در حوزههایی چون هوش مصنوعی، عدالت آموزشی و فضای مجازی خبر داد و این اقدامات را گامی در جهت توانمندسازی نسل نوجوان دانست.
این نشست با حضور اعضای شورای دانشآموزی منطقه، کارشناسان پرورشی، فعالان حوزه مشارکت دانشآموزی و مدیر آموزش و پرورش منطقه ۲ تهران برگزار شد و بر تقویت جایگاه شوراها در فرآیندهای اجرایی مدارس تأکید شد.
ارسال دیدگاه