معاون آموزش متوسطه شهر تهران:
بازدیدهای سرزده، مسیر ارتقای کیفیت آموزش و سلامت دانشآموزان را هموار میکند
تهران( پانا) _ سید رضا میرزاده، معاون آموزش متوسطه شهر تهران در وبینار تخصصی با معاونین آموزش متوسطه مناطق ۱۹گانه پایتخت، که بیان داشت: بازدیدهای سرزده از مدارس ۱۹ منطقه تهران آغاز شده تا اجرای سیاستهای کلان وزارت آموزش و پرورش و کیفیت آموزش و سلامت روان دانشآموزان بهطور مستقیم بررسی و برای ارائه حمایتهای ویژه و بهبود نتایج آموزشی مدارس برنامهریزی شود.
سید رضا میرزاده، معاون آموزش متوسطه شهر تهران، در وبینار تخصصی با معاونین آموزش متوسطه مناطق ۱۹گانه پایتخت،بیان داشت:بازدیدهای سرزده از مدارس ۱۹ منطقه تهران با هدف رصد اجرای سیاستهای کلان وزارت آموزش و پرورش و ارزیابی عملکرد مدارس آغاز شده است. این بازدیدها شامل بررسی مستقیم مدارس در سه دوره تحصیلی متوسطه اول، نظری و مهارتی است تا اقدامات آموزشی و مدیریتی در سطح مدارس بهطور ملموس مشاهده و تحلیل شود.
میرزاده تصریح کرد :تمرکز این بازدیدها تنها بر پایش گزارشهای اداری نیست و تلاش بر آن است تا نقاط قوت و نیازهای آموزشی مدارس شناسایی شده و برنامههای حمایتی و ترمیمی برای ارتقای نتایج آموزشی به اجرا گذاشته شود.
وی افزود :انعقاد تفاهمنامههای حمایتی با مدارس منتخب یکی از محورهای اصلی این فرآیند است تا مدیریت آموزشی در مسیر توسعه متوازن هدایت شود.
وی همچنین از اجرای برنامه «یارا» خبر داد و بیان داشت : این برنامه با محوریت یادگیری، ارزشیابی، رشد و امید طراحی شده و هدف آن ایجاد فرصتهای واقعی برای ارتقای کیفیت یادگیری، انگیزه دانشآموزان و توسعه مهارتهای آنهاست.
میرزاده، خاطرنشان کرد:سه مرحله ارزشیابی تکمیلی نیز در طول سال تحصیلی اجرا خواهد شد تا فرایند آموزش بهصورت دقیق پایش شود.
معاون آموزش متوسطه شهر تهران تأکید کرد که بازدیدهای سرزده نقش کلیدی در شناسایی نیازهای آموزشی مناطق مختلف و تمرکز منابع و حمایتها بر مدارس نیازمند دارد و باعث میشود سیاستهای کلان وزارت آموزش و پرورش بهصورت عملیاتی و ملموس در سطح مدارس اجرا شود. این اقدام زمینهساز ارتقای متوازن کیفیت آموزش و فرصتهای برابر برای همه دانشآموزان تهران خواهد بود.
سید رضا میرزاده تأکید کرد:بازدیدهای سرزده نقش کلیدی در شناسایی نیازهای آموزشی مناطق مختلف و تمرکز منابع و حمایتها بر مدارس نیازمند دارد و باعث میشود سیاستهای کلان وزارت آموزش و پرورش بهصورت عملیاتی و ملموس در سطح مدارس اجرا شود. این اقدام زمینهساز ارتقای متوازن کیفیت آموزش و فرصتهای برابر برای همه دانشآموزان تهران خواهد بود.
حبیباله قربانیمهر، معاون پرورشی و فرهنگی آموزشوپرورش تهران، با اشاره به اهمیت همافزایی میان معاونین آموزش متوسطه و معاونینآموزشیمدارساظهارداشت: آموزشهای ارتقایی اولین گام در نظام مراقبت اجتماعی نماداست و به غربالگری، پایش و گفتوگوی بین نسلی دانشآموزان کمک میکند.
وی افزود: همکاری میان معاونین آموزشی و پرورشی نقش بسزایی در ارتقای سلامت روانی و رفتاری دانشآموزان دارد و محیط مدارس را به فضایی امن، حمایتشده و انگیزهبخش برای رشد همهجانبه دانشآموزان تبدیل میکند. این همافزایی همچنین موجب میشود آموزش با کیفیت بالاتر و با تمرکز بر توسعه مهارتها و پرورش توانمندیهای دانشآموزان دنبال شود.
میرزاده در پایان تأکید کرد: این بازدیدها و برنامههای حمایتی، بهویژه برای مدارس منتخب، فرصت مناسبی فراهم میکند تا اقدامات اصلاحی و ارتقایی بهصورت منسجم و عملیاتی اجرا شود و مسیر توسعه متوازن آموزش در سراسر تهران هموار گردد، به طوری که دانشآموزان در محیطی با انگیزه، امید و فرصتهای برابر به رشد و یادگیری ادامه دهند.
ارسال دیدگاه