سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۸ عنوان کرد:
با همدلی، مدرسه تراز را محقق میکنیم
تهران (پانا) - سرپرست آموزشوپرورش منطقه ۸، در جلسه هماندیشی با مدیران مدارس ضمن تقدیر از تلاشهای آنان برای آمادهسازی سال تحصیلی جدید با تأکید بر نقش کلیدی مدیران به عنوان ستونهای اصلی نظام تعلیم و تربیت، بیان داشت : با همدلی و همراهی معلمان میتوان گامهای مؤثری در تحقق اهداف آموزشی و پرورشی برداشت. وی بر ضرورت احصای مسائل مدارس، اولویتبندی امور، ترویج امید و انگیزه در دانشآموزان، توجه به محرومیتزدایی از فضاهای فیزیکی و کیفیتبخشی به آموزش تأکید کرد و افزود که این اقدامات میتواند در راستای ایجاد «مدرسه تراز جمهوری اسلامی» اثرگذار باشد.

سرپرست آموزشوپرورش منطقه ۸،مریم محمد مهدی نوری با اشاره به اهداف سند راهبردی آموزشی و پرورشی منطقه، آن را «چراغ راه مدیران در انجام برنامههای مدارس» خواند و تأکید کرد :سند راهبردی باید بهدرستی تبیین و به معلمان منتقل شود تا همه در مسیر اهداف نظام تعلیم و تربیت همسو باشند.
وی افزود که مدیران مدارس نه تنها مسئول هدایت فعالیتهای آموزشی هستند، بلکه نقش مهمی در ایجاد انگیزه، ترویج فرهنگ مدرسهای و ایجاد محیطی مثبت برای یادگیری دانشآموزان دارند.
وی همچنین از مدیران خواست که با بررسی و تحلیل دقیق وضعیت مدارس، چالشها و فرصتها را شناسایی کنند و برنامهریزیهای خود را بر اساس اولویتهای واقعی و نیازهای دانشآموزان انجام دهند.
وی با تأکید بر ضرورت احصای نظام مسائل مدارس بیان داشت : شناخت دقیق مسائل و چالشهای هر مدرسه، پایهای برای برنامهریزی مؤثر و ارتقای کیفیت آموزشی است. او افزود که مدیران باید بتوانند با تحلیل مشکلات و شناسایی نقاط ضعف و قوت مدارس، راهکارهایی عملی و هدفمند ارائه کنند تا فرآیند آموزش و پرورش به شکلی کارآمد پیش برود و اقدامات آنها مستقیماً در بهبود کیفیت یادگیری دانشآموزان و افزایش رضایت معلمان اثرگذار باشد.
مریم نوری به اهمیت ترویج امید و ایجاد انگیزه در دانشآموزان اشاره کرد و بیان داشت:که این امر نقش مهمی در پیشرفت تحصیلی و تربیتی آنان دارد. وی اظهار داشت:که مدیران باید برنامهها و فعالیتهایی را طراحی کنند که علاوه بر آموزش علمی، باعث افزایش اعتماد به نفس، خلاقیت و مشارکت فعال دانشآموزان شود و محیط مدرسه را به فضایی شاد و پویا برای یادگیری تبدیل کند.
نوری تأکید کرد :ایجاد انگیزه در دانشآموزان باید با همراهی معلمان و اولیا صورت گیرد تا اثرگذاری اقدامات افزایش یابد.
وی در ادامه به دو محور تحولی مهم اشاره کرد؛ محور اول، محرومیتزدایی از فضاهای فیزیکی مدارس از طریق راهاندازی «پویش اولیا» و محور دوم، ارتقای کیفیت آموزش و داشتن مدرسه تراز.
وی خاطر نشان کرد: تحقق این اهداف نیازمند برنامهریزی دقیق، همافزایی منابع و مشارکت همه عوامل مدرسه است.
نوری افزود: هر اقدام کوچک در بهبود فضاهای آموزشی و پرورشی، میتواند تأثیر بزرگی بر روحیه دانشآموزان و کیفیت یادگیری آنان داشته باشد.
در ادامه جلسه، نمایندگان مدیران دورههای تحصیلی گزارشی از اقدامات انجام شده در مدارس تحت عنوان «پروژه مهر» ارائه کردند و کلیپی از فعالیتهای انجام شده در این پروژه به نمایش گذاشته شد. این بخش از جلسه نشان داد که مدارس منطقه با برنامهریزی و تلاش مستمر، فعالیتهای متنوع آموزشی، فرهنگی و پرورشی را با هدف افزایش مشارکت دانشآموزان و ارتقای کیفیت یادگیری اجرا کردهاند.
ارسال دیدگاه