سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران:
اجرای منظم آموزشهای ارتقایی مهمترین گام در کنترل و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی است
نقش مربی بودن معلم بیشتر از سایر نقشها باید خود را نشان دهد
تهران (پانا) - سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در نشست صمیمی وتخصصی باکارشناسان مشاوره مناطق تاکید کرد: اجرای منظم آموزشهای ارتقایی، اولین و مهمترین گام در کنترل و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی است.

حبیباله قربانیمهر، سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در نشست صمیمی و تخصصی با کارشناسان مشاوره مناطق با اشاره به اینکه مشاوران تربیتی با همه دغدغههایی که دارند، پرچمداران عرصه جنگ نرم در حوزه آسیبهای اجتماعی هستند، گفت: باید مشاوران در صدر توجهات نظام تعلیم وتربیت کشور باشند. امروزه نقش تربیتی مشاوران در افزایش تاب آوری و ارائه خدمات مشاوره تحصیلی و تربیتی بیش از هر زمانی مشهود است.
وی با اشاره به رویکردهای معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: تقویت هویت دینی وملی بامحوریت پرچم ووطن»، «کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی با محوریت نماد»، «توسعه و تقویت فعالیتهای پرورشی بامحوریت نماز و قرآن» و «هردانش آموز یک نقش، هردانش آموز یک تشکل» ازجمله این رویکردها است. نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) از اولویتها و مسایل اصلی کشور است که همه دستگاهها باید در این خصوص نقش آفرینی کنند.
قربانی مهر با اشاره به جایگاه مشاوران، بر انجام دقیق فرایند غربالگری و مصاحبههای تشخیصی در سامانه جامع مراقبتهای روانی اجتماعی دانش آموزان تاکید کرد و گفت: مدرسه یک سازمان کوچک اما مهم با ترکیبی از همه واحدها و فرهنگهای اجتماعی در یک جامعه است. لذا غربالگری و مصاحبههای تشخیصی درسامانه جامع مراقبت های روانی اجتماعی دانش آموزان توسط مشاوران، امری بسیار مهم است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید برنقش معلم در فرآیند تربیت تصریح کرد: معلم نقش مرجعیت در برنامه درسی ملی دارد و در شرایط حساس کنونی باید نقش مربی بودن معلم بیشتر از سایر نقشها و کارکردهای او در کلاس درس خود را نشان دهد، دانش آموزان ما نیز در مدل بازگشت به مدرسه باید از مخاطبین تربیتی به فعالین تربیتی تغییر نقش دهند و در آموزش همسالان بامحوریت آسیبهای اجتماعی بیشتر از ظرفیت آنان استفاده شود.
ارسال دیدگاه