مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران:

معلمان نقش‌آفرینان اصلی تحول در مدارس شهر تهران هستند

تهران (پانا) – مدیرکل آموزش‌ و پرورش شهر تهران، در همایش و کارگاه تخصصی «تحول در فرایند یاددهی و یادگیری» که با حضور مصطفی آذرکیش‌ معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، دستیابی به تحول آموزشی را مستلزم بازنگری اساسی در ساختار و مدیریت مدارس دانست.

کد مطلب: ۱۵۹۵۱۳۹
لینک کوتاه کپی شد
معلمان نقش‌آفرینان اصلی تحول در مدارس شهر تهران هستند

مجید پارسا در این همایش و کارگاه «تحول در فرایند یاددهی و یادگیری» با تأکید بر ارتقای اثربخشی فعالیت‌های آموزشی، گفت: آموزش و پرورش شهر تهران از برگزاری همایش‌های سنتی که بازده عملی محدودی داشتند، فاصله گرفته و تمرکز خود را بر کارگاه‌‌های آموزشی تعاملی مبتنی بر گفت‌وگو، پرسش و پاسخ و هم‌‌افزایی ‌گذاشته‌ است.

وی با اشاره بر اینکه مدرسه فقط محلی برای کلاس درس و کتاب‌های درسی نیست، عنوان کرد: تحول در برنامه درسی به عنوان ضرورتی اجتنا‌ب‌ ناپذیر، کلیه ارکان و ساختار مدرسه را در بر می‌گیرد و در این راستا، طرح پایلوت تحول برنامه درسی از پایه اول ابتدایی در پایتخت آغاز شده و بسته‌های نوین یادگیری در چند مدرسه منتخب با موفقیت به اجرا درآمده است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش شهر تهران مدرسه، معلم و مدیر را به عنوان محور اصلی تحول در نظام آموزشی برشمرد و خاطرنشان کرد: تحول در فرایند یاددهی و یادگیری بدون تحول در ساختار مدرسه و مدیریت آن امکان‌پذیر نیست. در این مسیر، اجتماعات یادگیری و طرح شمیم از برنامه‌های کلیدی ما به شمار می‌آیند.

پارسا خطاب به معلمان و مدیران حاضر در کارگاه تأکید کرد: شما سفیران تحول در فرایند یاددهی و یادگیری هستید و حضور فعال شما در دوره‌های آموزشی، عامل اصلی انتقال دغدغه‌ها و اهداف دولت و آموزش و پرورش به مدارس است.

خبرنگار : محمد مهدی کاظمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار