تقویت خط مقدم آموزش و پرورش با حضور پیشکسوتان تحولخواه و صاحب اندیشه
تهران (پانا) - در نظام تعلیم و تربیت، بهرهگیری از تجربیات پیشکسوتان که همزمان دغدغههای صنفی و تحول خواهانه داشتهاند میتواند مسیر تحولات آموزشی را شتاب بخشد.

محمد صیدلو که هدایتگری شعبه تهران سازمان معلمان ایران را نیز بر عهده دارد، سالها است که به عنوان یکی از چهرههای پیشرو در فعالیتهای صنفی تحولخواهانه شناخته میشود و حضور او در رأس یکی از مؤثرترین تشکلهای صنفی معلمان، بیانگر درک عمیق او از مسائل و چالشهای پیشروی جامعه فرهنگیان است.
تجربه دوگانه اجرایی و صنفی صیدلو، او را به حلقهی وصل مناسبی بین بدنه آموزش و پرورش و تصمیمسازان تبدیل کرده است. فعالیتهای مستمر او در سازمان معلمان ایران نشان میدهد که چگونه میتوان با حفظ اصول تحولخواهی، در مسیر بهبود نظام آموزشی گام برداشت.
این انتصاب میتواند پیامهای مثبت متعددی داشته باشد:
۱. به رسمیت شناختن ظرفیتهای تحول خواهی در بدنه آموزش و پرورش
۲. ایجاد پل ارتباطی با تشکلهای صنفی معلمان
۳.بهرهگیری از تجربیات مدیرانی که با چالشهای میدانی آشنا هستند
- تقویت گفتوگوی سازنده بین نهادهای صنفی و دستگاههای اجرایی
این انتخاب هوشمندانه میتواند الگویی برای سایر مناصب مدیریتی باشد که چگونه میتوان از ظرفیت های پیشکسوتانی بهره برد که هم تجربه اجرایی دارند و هم پایگاه اجتماعی مستحکمی در بین معلمان این رویکرد نوین میتواند به کاهش فاصله بین تصمیمگیران و مجریان در آموزش و پرورش منجر شود.
بدون شک بهرهگیری از چنین چهرههایی که همزمان صلاحیت حرفهای و مقبولیت صنفی دارند، میتواند آموزش و پرورش را در مسیر تحولات سازنده قرار دهد. انتظار میرود این روند تداوم یابد و شاهد حضور هرچه بیشتر صاحبان اندیشه و پیشکسوتان تحولخواه در عرصههای تصمیمگیری باشیم.
ارسال دیدگاه