سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران:
مناسبتهای دینی، بستری برای شنیدن صدای دانشآموزان در مسیر تربیت است
تهران (پانا) - در آیین گرامیداشت عید سعید غدیر خم و سالروز ولادت باسعادت امام هادی (ع)، سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با تأکید بر جایگاه امامت در استمرار رسالت پیامبر اسلام، غدیر را نه صرفاً یک روز، بلکه مکتب و باور عمیق نامید و بر اهمیت نقشآفرینی دانشآموزان در مناسبتهای دینی و ملی تأکید کرد.

حبیبالله قربانیمهر، سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در آیین گرامیداشت عید سعید غدیر خم و سالروز ولادت باسعادت امام هادی (ع) که در محل اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد، ضمن تبریک عید سعید غدیر خم، عید بزرگ ولایت، و همچنین میلاد باسعادت امام هادی (علیه السلام)، با اشاره به اهمیت عید غدیرخم افزود: «در ۱۸ ذیالحجه سال دهم هجری، نقطه عطفی در تاریخ اسلام رقم خورد. موضوع، تنها یک روز نیست بلکه یک تحول، یک تفکر، یک عقیده در تاریخ اسلام است. از امام صادق علیهالسلام روایت شده است که فرمودند: " بعد از جمعه، عید قربان و عید فطر، شیعیان عید دیگری دارند که آن امام همام عید غدیر را عیدالله الاکبر نامیدند"، این عید، در واقع تداوم رسالت و نبوت در قاب و قالب امامت و ولایتپذیری و ثمرهی نبوت و رسالت است.»
قربانیمهر با تأکید بر مسئولیت فرهنگی فعالان تعلیم و تربیت در این ایام اظهار کرد: «ما در این ایام، رسالتی بزرگ بر دوش داریم، موضوع آسیبهای اجتماعی دانشآموزان، مسئلهای است بسیار حائز اهمیت، لذا، این مناسبتهای نورانی فرصتی ارزشمند برای تقویت هویت دینی و ارتقای نقشآفرینی دانشآموزان در جامعه است.»
وی بر لزوم بهرهگیری از ظرفیتهای فرهنگی و معنوی در مسیر تربیت نسلی متعهد و آیندهساز تأکید و افزود: « ایام الله و مناسبت های مذهبی همچون عید غدیر فرصت ارزشمندی برای تقویت بنیانهای هویتی، ارتقای روحیه دینی و بازشناسی جایگاه مشارکت دانشآموزان در تحولات اجتماعی است، آموزش و پرورش نهتنها نهاد انتقال دانش، بلکه بستر پرورش انسان کامل در طراز تمدن اسلامی است.»
سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش پایتخت بر اهمیت تداوم برنامهها برای تقویت باورهای دینی، هویت فرهنگی و نشاط نسل نوجوان تصریح و این آیین را نمادی از امید و پویایی نسل جوان قلمداد کرد. وی افزود: «داشتن تجربه، روش و دانش برای رشد و تعالی همه انسانها بهویژه دانشآموزان عزیز و نیروی انسانی که منشأ رشد کشورها هستند، نیاز هر جامعهای است. ما در سبک زندگی ایرانیاسلامی، علاوه بر دانش و تجربه، روش و الگو نیز داریم.این فرصتی بینظیر است در مکتب اسلام و هویت ایرانیاسلامی که در بسیاری از کشورها وجود ندارد.»
این مقام مسئول با بیان اینکه «ما امروز با دو کلیدواژه مهم (گفتگو و مشارکت) مواجه هستیم اضافه کرد: «این ایام، فرصت بسیار خوبی برای دیده و شنیده شدن دانشآموزان است. بچههای ما باید محور برنامهها باشند؛ آنها انقلاب کردند، در ۸ سال جنگ تحمیلی بیش از ۳۶ هزار شهید دانشآموز تقدیم کردند و امروز نیز در حوزههای علمی، المپیادها، برنامه های فرهنگی و هنری ، ایفای نقش می کنند.»
در پایان قربانیمهر ابراز امیدواری کرد: «با تکیه بر افکار، اندیشهها و ظرفیتهای بیبدیل آیندهسازان انقلاب اسلامی و با توکل بر خداوند متعال و توسل به اهل بیت علیهمالسلام، در پرتو منویات مقام معظم رهبری و بهرهگیری از اسناد بالادستی همچون سند تحول بنیادین، سیاستهای تحولی سیزدهگانه مقام معظم رهبری، برنامه هفتم توسعه کشور و بیانیه گام دوم انقلاب، بتوانیم فصلی نو و مؤثر در حوزه تربیت و پرورش در کنار مدیران دلسوز، معلمان تلاشگر و دانشآموزان عزیز رقم بزنیم.»
ارسال دیدگاه