معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:
تحول در غنیسازی با ایجاد تعامل در محیط یادگیری میسر است
تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از بهترین اجتماعات یادگیری که میتواند به بهبود و اصلاح روشها و ایجاد محیطهای یادگیری فعال، پویا و بانشاط کمک کند، برگزاری جشنوارههایی نظیر جشنواره نوآفرینان است که مورد تأکید رئیس جمهور نیز میباشد.

چهارمین جشنواره نوآفرینان، رویداد آموزشی و تربیتی مبتکرانه آموزش و پرورش منطقه یک (شمیرانات) با محوریت بازیوارسازی به همت آموزگاران خلاق آموزش و پرورش شمیرانات با حضور رضوان حکیمزاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، حمیدرضا عباسی، مدیر آموزش و پرورش منطقه یک شمیرانات و سایر مسئولین مربوطه برگزار شد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، ضمن بازدید از دستاورها و ابتکارات آموزگاران مدارس مقطع ابتدایی به بحث و تبادل نظر با ایشان پرداخت و نسبت به اجرای این طرح در مدارس منطقه ابراز خرسندی کرد.
حکیمزاده، ایجاد محیط یادگیری تعاملی با حضور دانشآموزان در راستای تحقق هدف تحول در غنیسازی محیطهای یادگیری را از جمله اهداف کلیدی در برنامههای آموزشی سند تحول بنیادین خواند و اجرای این طرح ابتکاری در مدارس منطقه را الگویی موثر و جالب توجه برای اجرا در سایر مناطق تهران و استانها بیان کرد.
حمیدرضا عباسی، مدیر آموزش و پرورش منطقه یک شمیرانات نیز گفت: از آنجا که توسعه و پیشرفت حداقل با تلفیق اهداف اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی رقم میخورد و آموزش و پرورش پیشران پیشرفت جامعه است، بیشک کانون توجه این موضوع مهم، مدارس و کلاسهای درس آموزش و پرورش است و نوآفرینی در این جشنواره در پی تقویت شایستگی حرفهای با توسعه دانش، مهارت و نگرش معلمان از طریق دانشافزایی، مهارتآموزی با تجربهگردانی و خرد جمعی مدیران و آموزگاران مدارس در مدرسهمحوری است.
مدیر آموزش و پرورش شمیرانات با اشاره به اهمیت سرمایه انسانی به عنوان مهمترین دارایی آموزش و پرورش و لزوم توجه به قابلیتهای ایشان برای ارتقای سطح شایستگی حرفهای معلمین مدارس، این مهم را مزیت رقابتی و ارزش مهم نسبت به سایر مجموعهها خواند.
وی خاطرنشان کرد: هر اندازه توانمندسازی و شایستگی حرفهای افسران پیشرفت جامعه بیش از پیش با چنین برنامههایی تقویت شود موجب برخورداری از مدرسه قوی، ایران قوی و جامعهای مقاوم را رقم میزند.
زهره مصیبی، دبیر جشنواره نوآفرینان نیز گفت: هدف اصلی این جشنواره، ایجاد تغییر در محیطهای یادگیری است تا دانشآموزان، نهتنها مفاهیم درسی را بیاموزند بلکه مهارتهای ضروری برای زندگی در دنیای امروزی را نیز کسب کنند و برای شهروند مطلوب بودن تربیت شوند.
دبیر جشنواره، توسعه و پیشرفت کشور را مرهون آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: از آنجاییکه هدف این جشنواره، پیشرفت و تعالی از طریق انتقال تجربه، مهارتآموزی و توانمندسازی معلمان مدارس دوره تحصیلی ابتدایی است، نقش مهمی در پیشرفت وتعالی جامعه دارد.
مصیبی با بیان اینکه زمان برگزاری این جشنواره، اوایل خرداد هر سال با همکاری مدارس منطقه است، حضور پرشور و ارائه ابتکارات و نوآوریهای آموزگاران را نشان از نتایج موثر برپایی این جشنواره در چهار سال گذشته دانست.
وی افزود: امسال نیز در اجتماعات یادگیری معلمان همپایه، معلمان در گروههای ۱۵ نفره در ۱۱ کلاس شرکت کردند و به هماندیشی و اشتراک تجربیات خود در خصوص توسعه و تعمیق بازیوارسازی یادگیری در کلاسهای درس و اصلاح روشهای منسوخ آموزشی و بهروزرسانی روشهای یاددهی و یادگیری پرداختند.
لازم به ذکر است که بنا بر موارد تأکید شده از سوی وزارت آموزش و پرورش بر مرجعیت معلمان و اهمیت برنامه درسی ملی، جشنواره نوآفرینان مدارس شمیرانات، امسال با نام مدرسه نوآفرینان و به تفکیک کلاسهای موضوعی، بر مبنای برنامه درس ملی کلاسبندی و در بستر اجتماعات یادگیری گروهی، طراحی شده و هر کلاس توسط دو مدرسه منتخب منطقه اداره میشد.
خاطرنشان میشود؛ شرکتکنندگان در این جشنواره، حضور پرمهر معاون وزیر آموزش و پرورش و تعامل با تکتک معلمان و دانشآموزان حاضر در جشنواره را موجب ابراز رضایتمندی خود و نشان از اهمیتگذاری مسئولین به گردهمایی معلمان دانستند و این رویداد را ثبت برگی زرین در خاطرات دوران خدمت بیان کردند.
ارسال دیدگاه