مدیرکل آموزش و پرورش تهران:
توجه به هنر و تربیتبدنی، راهی برای کاهش آسیبهای اجتماعی در مدارس است
تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به گسترش آسیبهای اجتماعی که دامنگیر مدارس شده است، توجه به هنر، تربیتبدنی و برنامههای مکمل آموزشی را راهکاری مؤثر برای کاهش این آسیبها دانست.

مجید پارسا، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در همایش مدیران مدارس آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران که با حضور معاونین، مدیران و کارشناسان این منطقه در سالن همایش بینالمللی پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، بر لزوم کاهش فاصله بین ستاد، مناطق و مدارس تأکید کرد.
پارسا با اشاره به اهمیت نقش فرهنگیان گفت: من در حال تمرین "هنر صحبت نکردن" هستم تا بیشتر شنونده باشم تا گوینده؛ چرا که باور دارم شنیدن صدای همکارانم مهمتر از سخنرانیست.
وی ضمن قدردانی از حضور اساتید برجستهای چون عبدالرضا فولادوند، معاون وزیر آموزش و پرورش و همچنین علی اصغر فانی، وزیر اسبق آموزشوپرورش اظهار داشت: این عزیزان گنجینهای ارزشمند برای آموزش و پرورش کشورند و بهرهگیری از تجربیات آنان ضرورتی انکارناپذیر است.
پارسا در ادامه با اشاره به آثار هنری دانشآموزان گفت: توجه به هنر، تربیتبدنی و فعالیتهای فوقبرنامه باید در اولویت قرار گیرد، چرا که یکی از تهدیدات جدی آموزش و پرورش، آسیبهای اجتماعی است. این آسیبها در مدرسه تولید نمیشود، اما گریبان ما را گرفته است.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش بخشی از جامعه است، افزود: برای کنترل و مدیریت آسیبهای اجتماعی، باید مدارس را از این منظر مورد توجه ویژه قرار داد.
مدیرکل آموزش و پرورش تهران همچنین از تلاشهای مدیران مدارس تقدیر کرد و گفت: حضور من در مناطق، صرفاً برای ادای احترام و قدردانی از زحمات همکاران است. باور دارم فاصله اداره کل با مناطق و فاصله مناطق با مدارس باید کمتر شود تا تصمیمات مؤثرتر و دقیقتری گرفته شود.
در پایان این مراسم، با حضور عبدالرضا فولادوند، معاون وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، حسین سنجری، مدیر آموزش و پرورش منطقه از مدیران مدارس منطقه ۵ تقدیر شد.
ارسال دیدگاه