وزیر اسبق آموزش و پرورش و عضو فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام:
هدف مهم سازمان دانشآموزی، کسب فضایل اخلاقی و رسیدن به کمالات انسانی است
تهران (پانا) - حسین مظفر وزیر اسبق آموزش و پرورش و عضو فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه سازمان دانشآموزی، نهاد تربیتی تشکیلاتی با هدف زمینهسازی تعلیم و تربیت اسلامی دانشآموزان در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی و کسب فضایل اخلاقی و کمالات انسانی تأسیس شده که در راستای زمینهسازی برای مشارکت فعال و مسئولیتپذیری دانشآموزان در عرصههای مختلف گام برمیدارد.

حسین مظفر، وزیر اسبق آموزش و پرورش و عضو فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم سالروز تاسیس سازمان دانشآموزی و تجلیل از مربیان، مدرسان و پیشکسوتان این سازمان ضمن تبریک این روز فرخنده و بزرگ به تمامی مدیران، مربیان و اعضای تشکیلات دانشآموزی پیشتازان و دانشآموزان ومربیان فعال درعرصه خبرگزاری دانشآموزی پانا و مجالس دانشآموزی در گفتوگویی ویژه با پانا عنوان کرد: «بیست و ششمین سالگرد تاسیس سازمان دانش آموزی نشان داد که ظرفیت دانش آموزان این سازمان بسیار بالاست و هرکدام تک به تک دارای توانمندیهای بسیاری هستند؛ مسئولان کشور باید به این دانش آموزان و این ظرفیت توجه ویژهتری داشته باشند.»
مظفر گفت: «سازمان دانش آموزی در حقیقت سازمانی است که در کنار دیگر سازمانهای رسمی و در راس آن آموزش و پرورش، به صورت غیر رسمی مهارتهای زندگی و اجتماعی و فردی را به دانش آموزان، آموزش میدهد و این سازمان یک کارگاه آموزشی برای سیستم کلاسیک مدرسه است.»
وی افزود: «این سازمان میتواند در کنار آموزش رسمی، در غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان نقش آفرینی کند، امید آن دارم که به فضل الهی و همت همه اعضاء و مربیان بتوانیم در مسیر تربیت اجتماعی دانشآموزان بیش از پیش گام برداریم.»
وی ادامه داد: «سازمان دانشآموزی که با میلیونها دانشآموز و نسلهای آینده سر و کار داشته و آنها را تحت تأثیر طرح ها، برنامهها و فعالیتهای خود قرار میدهد، بی شک نقش بسیار موثری در شکل گیری شخصیت وسرنوشت آینده سازان این کشور دارد و همواره خود را رهرو ولایت و خدمتگذار در مسیر نظام تعلیم وتربیت میداند.»
وی عنوان کرد: «این نهاد تربیتی تشکیلاتی با هدف زمینهسازی تعلیم و تربیت اسلامی دانشآموزان در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی، کسب فضایل اخلاقی و کمالات انسانی براساس تعالیم عالیه اسلام ناب محمدی (ص) تأسیس شده و در راستای زمینهسازی برای مشارکت فعال دانشآموزان در عرصههای مختلف، آمادهسازی آنها برای پذیرش مسئولیتهای فردی و اجتماعی و مشارکت در ارتباطات داخلی و بینالمللی دانشآموزان بر اساس خودباوری و ایمان و علاقه به فرهنگ اسلامی ایرانی گام برمی دارد.»
وزیر اسبق آموزشوپرورش اظهار کرد: «این سازمان با اجرای موفق بسته تحولی، تحت عنوان «هر دانش آموز یک نقش اجتماعی» توانسته است برنامههای خود را متناسب با شرایط موجود بازطراحی کرده و با ضریب نفوذ و دامنه تاثیرگذاری بیشتر، اهداف و ماموریتهای خود را همسو با اهداف سند تحول بنیادین تنظیم و به اجرا گذارد.»
مظفر همچنین به نقش سازمان دانش آموزی در تربیت دانش آموزان تاکید کرد و گفت: «سازمان دانش آموزی ظرفیت گستردهای دارد و درحال حاضر از حداقل ظرفیت خود استفاده میکند. تمام مسئولان باید احتمام ویژهای به این سازمان داشته باشند و این سازمان را رقیب مدارس ندانسته بلکه آن را مکملی برای مدارس بدانند.»
ارسال دیدگاه