مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش:

رسیدن به اهداف قرآن، عترت و نماز نیازمند همراهی معلمان است

تهران(پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ضمن تبریک هفته معلم به معلمان سراسر کشور، به سرانجام رسیدن اهداف قرآن، عترت و نماز را نیازمند همراهی و همدلی معلمان دانست.

کد مطلب: ۱۴۷۲۹۵۰
لینک کوتاه کپی شد

میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با پانا عنوان کرد: قطعا برای رسیدن به سرانجام در فعالیت های قرآنی و همچنین برای محقق سازی اهداف قرآن، عترت و نماز نیازمند همگامی؛ همراهی، هم‌افزایی و همدلی معلمین سراسر کشور است.

وی ضمن تشکر مجدد از همه همکارانی که در زمینه های قرآنی دغدغه دارند، افزود: امیدوارم با همکاری سایر همکاران بزرگوار، بتوانیم این اهداف را تسریع و شتاب ببخشیم و همچنین به حداکثر برسانیم. قطعا دانش‌آموزان عزیز، کودکان و نوجوانان بیش‌از گفتار  تحت تأثیر رفتار و کردار بزرگترها، اولیاء و معلمان قرار می‌گیرند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خطاب به اولیاء و معلمان، بیان کرد: ما قبل از اینکه بخواهیم مطلب، کار یا انتظاری از دانش‌آموزان به صورت گفتاری و شفاهی داشته باشیم، باید آن مطلب را در رفتار، کردار و سلوک خودمان بارز و ظاهر کنیم و به عبارتی رفتار ما حالت الگویی داشته باشد.

باقری درخصوص نقش معلمان در انتقال مفاهیم دینی، تصریح کرد: معلمان علاوه بر بحث الگو بودن منطبق بر مفاهیم دینی، آموزه های وحیانی قرآن کریم و سبک و سیره زندگی ائمه معصومین است، معلمین بزرگوار به لحاظ تعلیمی شناخت درستی از معارف دینی به دانش‌آموزان بدهند. در مرحله بعدی باتوجه به اینکه تعلیم مقدمه تربیت است، پس از آنکه این معرفت را منتقل کردند، در حوزه تربیت برای نهادینه‌سازی این مفاهیم دینی در وجود دانش‌آموزان، بحث کرداری مطرح می‌شود که باید این مفاهیم را به باورهای قلبی دانش‌آموزان تبدیل کرد.

وی در تشریح چگونگی این تعلیم و تربیت، مطرح کرد: در این راستا دانش‌آموزان باید دیده و شنیده شوند. موانعی که در راه ایمان و اعتقادات دانش‌آموزان وجود دارد، شناسایی و با کمک خود دانش‌آموزان برطرف شود. معلمین بزرگوار باید سعی داشته باشند که از روش‌های مختلف برای نهادینه‌سازی این مفاهیم استفاده کنند. به عنوان مثال برای آموزش نماز، صرف تعلیم شیوه نماز خواندن این نهادینه‌سازی، برای دانش‌آموزان رخ نمی دهد. بلکه حضور معلمان بزرگوار در صفوف نماز چه در مدرسه و چه در مساجد، یک نقش الگویی برای دانش‌آموزان است. چراکه دانش‌آموزان وقتی ببینند معلمین‌شان در صفوف نماز حضور دارند در صفوف نماز حاضر خواهند شد.

باقری در پایان از معلمان خواهش کرد تا در این مراحل تربیتی را که از تعلیم آغاز و به تربیت و نهادینه‌سازی منجر و نتیجه می‌دهد، دانش‌آموزان را همراهی کنند.

خبرنگار: محمدامین راست بندی

 

خبرنگار : محمدامین راست بندی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار