کانادا درصدد ارسال کمک‌های هوایی به غزه

تهران (پانا) - دولت کانادا ظرف چند روز آینده به صورت هوایی کمک‌های بشردوستانه خود را به غزه ارسال می‌کند.

کد مطلب: ۱۴۶۱۴۰۹
لینک کوتاه کپی شد
کانادا درصدد ارسال کمک‌های هوایی به غزه

قرار است که کانادا ظرف چند روز آینده شروع به ارسال کمک‌های هوایی به غزه کند. اقدامی که طی هفته‌های اخیر از سوی بریتانیا، هلند، اردن و فرانسه نیز انجام گرفته است. 

به گزارش سی‌بی‌اس نیوز، اقدام برای ارسال هوایی کمک‌های بشردوستانه در حالی انجام می‌گیرد که گروه‌های بشردوستانه خواستار اجازه ارسال کمک‌های بیشتر به غزه برای کمک به مردمی هستند که در شرایط بحرانی بدی به سر می‌برند و برنامه جهانی غذا نیز کمک‌رسانی به شمال غزه را تحت تاثیر شرایط ناامن آن متوقف کرده است. 

برخی از متحدان کانادا از قبل چنین عملیاتی را آغاز کرده‌اند. همانطور که کمک‌های مالی بریتانیا نیز اخیرا به بیمارستانی در شمال غزه فرستاده شد و هلند و فرانسه نیز در عملیات هوایی مربوط به ارسال این کمک‌های بشردوستانه مشارکت داشته‌اند. 

یک منبع آگاه عنوان کرده است که کانادا گزینه‌های مختلفی را برای ارسال کمک‌های هوایی به غزه درنظرگرفته است. یکی از این گزینه‌های استفاده از هواپیماهای نیروهای مسلح این کشور بوده که فعلا منتفی شده است. 

اقدام برای ارسال کمک‌های هوایی به غزه در حالی مورد توجه قرار گرفته است که بر اساس گزارشی از سازمان ملل از هر چهار نفر در این منطقه یک نفر با گرسنگی مواجه است.

احمد حسین، وزیر توسعه بین‌الملل کانادا در جریان یک برنامه تلوزیونی گفته است: ما باید هر کاری که می‌توانیم برای جلوگیری از گرسنگی دسته‌جمعی در شمال غزه و فراتر از آن انجام دهیم.

 وی پیشتر وضع غزه را «وخیم» توصیف کرده و گفته بود: مردم در وضعیت بسیار ناامید کننده‌ای قرار دارند و برای زنده ماندن دست به هر کار ناامیدانه‌ای می‌زنند.

اتاوا همزمان با تعلیق کمک‌های بشردوستانه به آنروا تحت تاثیر اتهامات رژیم صهیونیستی به این آژانس امداد رسانی سازمان ملل مبنی بر دست داشتن در حملات 7 اکتبر حماس، اعلام کرده بود که 40 میلیون دلار کمک اضافی را به دیگر گروه‌های بشردوستانه در منطقه برای حمایت از غزه ارسال می‌کند. 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار