داور و منتور هوشمصنوعی در البرز:
مسابقات رویدادی تولید دیجیتال باعت ارتقای یادگیری دانشآموزان میشود
کرج(پانا)-داور و منتور هوشمصنوعی در استان البرز گفت: رویدادهای تولید دیجیتالی که زمان زیادی برگزاری آن ها طول میکشد باعث ارتقاء یادگیری خود دانشآموزان میشود.همچنین در این فاصله، دانشآموزان میتوانند یک فرصتی داشته باشند تا مطالب جدیدی را هم یاد بگیرند.
مینا طرهای در حاشیه برگزاری رویداد تولید محتوا دیجیتال که به مدت ۳ روز در کانون شهید سبحانی ناحیه ۱ کرج در حال برگزاری است در گفتوگو با پانا عنوان کرد: « رویداد تولید محتوا دیجیتال یک رویداد ۴۸ ساعته است اولین تجربه حضور دانشآموزان و تابآوری آنان طی یک مدت زمان طولانی در یک تورنومنت رقابتی است.»
وی افزود: «در چنین مسابقاتی که دانشآموزان شرکت میکنند اولا زمانی که در اختیار دارند شاید نیمساعت یا یکساعت یا نهایتا بگوییم چهار و پنج ساعت باشد اما در این رویداد، دانشآموزان ظرف ۴۸ ساعت باید محتواهایی که ازآنها خواسته میشود را با ابزار های هوش مصنوعی تهیه کنند و تحویل دهند زیرا این کار بر روی تابآوری دانشآموزان خیلی تاثیر میگذارد.»
طرهانی ادامه داد: «دوم اینکه رویدادهای این چنینی که زمان زیادی برگزاریشان طول میکشد باعث ارتقاء یادگیری خود دانشآموزان میشود. همچنین در این فاصله، دانشآموزان میتوانند یک فرصتی داشته باشند تا مطالب جدیدی را هم یاد بگیرند حالا با کمک داورها و منتورها در بخش تولید محتوا با استفاده از هوش مصنوعی برای تولید مثلا ویدئو پیکثورس هیلو و خیلی از ابزارهای متنوعی که حتی با یک سرچ کوچک میتوانیم در اختیار داشته باشیم.»
این مدرس هوش مصنوعی اضافه کرد: «در محتوای دیجیتال برای تصویر از چه ابزار چت جی پی تی و برای ویدئو از چه چیزی استفاده کنیم زیرا از همه اینها و ترکیبشان میتوانیم به صورت رایگان در اختیار داشته باشیم (لزوما اجبار نیست که ازآنها استفاده کنیم) این ابزارها محوریتهای مختلفی دارد در این رویداد مثلا طراحی پوستر ، انیمیشن ، نرم افزارهای گوشی همراه و غیره را داریم که از محور تولیدمحتوا با هوش مصنوعی جدا است در سایر رشتههای دیگر ما نمیتوانیم از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده کنیم باید حتما از نرمافزارها زبانهای برنامهنویسی مربوط به خودمان بلد باشیم تا استفاده لازم را ببریم زیرا در آن محورها استفاده ما از هوش مصنوعی خیلی محدود است بنابراین هدف اصلی از تولید محتوای دیجیتال کشف استعدادهای دانشآموزی است.»
طرهانی در پایان بیان کرد: «در واقع وجود هوش مصنوعی هم یک سری مزایا دارد هم یک سری معایب مزایای آن این است که میتوانیم با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی بسیاری از مطالب آموزنده را انجام دهیم و معایبش این است که در سایر رشتهها نیاز داریم به افراد متخصص و افرادی که واقعا کار بلد هستند ما میخواهیم آنها را پیدا کنیم و بخاطر همین است که میگوییم کسانی که کار با هوش مصنوعی را خوب بلد هستند در این محور باشند و کسانی که نرم افزارها و سایر موارد را خوب بلد هستند در محورهای دیگر تقسیم شوند.»
ارسال دیدگاه