دانشآموز خبرنگار پانا:
رسانه دانشآموزی میتواند جریانساز باشد
ساوجبلاغ(پانا)- دانشآموز خبرنگار پانا از ساوجبلاغ گفت: رسانههای مدارس میتوانند فضای مدرسه را به محیطی فعالتر، مشارکتمحور و آگاهتر تبدیل کنند که نقش مهمی در رشد مهارتهای اجتماعی نوجوانان دارند و میتواند در مدارس جریانساز باشند.
ابوالفضل مساوات در گفتوگو با خبرنگار پانا عنوان کرد:«رسانه مدرسه فقط یک تریبون خبری نیست؛ بلکه بستری برای دیده شدن تواناییها، ایجاد انگیزه و افزایش مشارکت دانشآموزان است.وقتی دانشآموز احساس میکند صدایش شنیده میشود، تمایل بیشتری به حضور در فعالیتهای مدرسه پیدا میکند.»
وی با اشاره به تجربیات فعالیت خود در رسانه دانشآموزی افزود:«بسیاری از دانشآموزان استعدادهایی دارند که شاید در کلاس درس دیده نشود؛ اما در مصاحبهها، گزارشها و تولیداترسانهای شکوفا میشود.همین دیدهشدن، اعتمادبهنفس و انگیزه همکاری را در بخشهای دیگر مدرسه افزایش میدهد.»
این خبرنگار دانشآموز نقش رسانه مدرسه در پیوند دادن دانشآموزان با محیط آموزشی را بسیار مهم توصیف و توضیح داد:«وقتی درباره فعالیتها، موفقیتها یا مشکلات مدرسه گزارش تهیه میکنیم، دانشآموزان احساس مسئولیت بیشتری نسبت به محیط خود پیدا میکنند.اینگونه رسانهها کمک میکنند نوجوانان یاد بگیرند که عضوی مؤثر در جامعه مدرسه باشند.»
وی همچنین رسانه مدرسه را بستری برای آموزش مهارتهای اجتماعی دانست و گفت:«گفتوگو، پرسشگری، تحلیل و کارتیمی در فعالیتهای رسانهای تقویت میشود. این مهارتها بسیار فراتر از درسهای تئوری هستند و در آینده تحصیلی و شغلی دانشآموز نقش مهمی ایفا میکند.»
مساوات در پایان با تأکید بر ضرورت حمایت مدارس از فعالیتهای رسانهای دانشآموزان خاطرنشان کرد:«اگر مدارس تجهیزات لازم و فضای تشویقی برای فعالیت خبری فراهم کنند، رسانه دانشآموزی میتواند جریانساز باشد؛ جریانی که روحیه مشارکت، مسئولیتپذیری و خلاقیت را در دانشآموزان تقویت میکند و مدرسه را به محیطی پویا و زنده تبدیل میسازد.»
ارسال دیدگاه