معاون آموزشی دبستان دخترانه بعثت یک ناحیه چهار کرج:
کانالهای ارتباطی مدرسه برای دانشآموزان از اهمیت بالایی برخوردار است
کرج (پانا) - معاون آموزشی دبستان دخترانه بعثت یک ناحیه چهار کرج گفت: لزوم تقویت کانالهای ارتباطی برای بیان شکایات دانشآموزان از سوی مسئولین مدارس از اهمیت بالایی برخوردار است.

لیلا زمانلو در گفتوگو با خبرنگار پانا عنوان کرد:«باتأکید براهمیت ایجاد فضای امن و سازوکارهای مؤثر برای بیان شکایات و انتقادات دانشآموزان،مدارس خواستار توجه بیشتر به راههای ارتباطی درونمدرسهای شده است. »
وی اظهار کرد:«درمدرسه سازوکار مشخصی برای دریافت شکایات دانشآموزان وجود دارد و صندوق شکایات یکی از ابزارهای اصلی در این زمینه است.»
معاون آموزشی دبستان دخترانه بعثت ۱ ناحیه چهار کرج افزود:«وجود کانالهای ارتباطی مؤثر برای دانشآموزان از اهمیت بالایی برخوردار است،چرا که در مواقع اضطراری مانند تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا،بحرانهای احتمالی یا بیماریهایی نظیر کرونا،تنها راه ارتباطی سریع و مؤثر با دانشآموزان همین کانالها هستند.»
زمانلو در ادامه عنوان کرد:«دانشآموزان میتوانند از طریق صندوق شکایات یا مراجعه مستقیم به مدیر،معاونین و معلمان،نظرات و شکایات خود را مطرح کنند.همچنین اولیای دانشآموزان نیز بدون محدودیت زمانی،از طریق پیامک یا پیامرسانهای شاد و ایتا،شکایات خود را ارسال کنند.»
وی درباره ایجاد فضای امن برای بیان نظرات دانشآموزان گفت:«رفتار اخلاقمدار و محترمانه کادر آموزشی و فراهم کردن محیطی بدون استرس،نقش مهمی در ایجاد چنین فضایی دارد.»
معاون آموزشی دبستان بعثت ۱ در پاسخ به این پرسش که آیا برنامهای برای آموزش مهارتهای ارتباطی به دانشآموزان جهت بیان مؤثر شکایات وجود دارد،عنوان کرد:«در مدرسه تلاش شده است تا با استفاده از روشهایی مانند گوش دادن به شکایات دانشآموزان بهصورت آنلاین و همچنین بهرهگیری از صندلی صمیمیت در برخی کلاسها،فضایی فراهم شود که دانشآموزان بتوانند راحتتر و مؤثرتر مسائل خود را بیان کنند.»
وی در پایان پیشنهاد داد:«برای تقویت کانالهای ارتباطی،میتوان شوراهایی ویژه تشکیل داد یا از مشاور تماموقت در مدرسه بهره گرفت تا دانشآموزان بتوانند با اطمینان خاطر مسائل خود را مطرح کنند.»
ارسال دیدگاه