دبیر ورزش یک از مدارس ساوجبلاغ:
فعالیت بدنی و ورزش منظم نقشی حیاتی در سلامت روان دارد
ساوجبلاغ (پانا) - دبیر ورزش یکی از مدارس شهرستان ساوجبلاغ گفت: یافتههای جدید علمی بیش از پیش تأکید میکنند که برای داشتن عملکرد تحصیلی موفق و سلامت روانی پایدار، تنها مطالعه درسی کافی نیست، بلکه فعالیت بدنی و ورزش منظم نقشی حیاتی ایفا میکند.

رضا حسینی در رابطه با تاثیر ورزش بر سلامتروان و ذهنی سالم در گفتوگو با پانا عنوان کرد:«یافتههای جدید علمی بیش از پیش تأکید میکنند که برای داشتن عملکرد تحصیلی موفق و سلامت روانی پایدار،تنها مطالعه درسی کافی نیست؛بلکه فعالیت بدنی و ورزش منظم نقشی حیاتی ایفا میکند.تحقیقات اخیر نشان میدهند که ورزش نه تنها جسم را سالم نگه میدارد،بلکه به عنوان یک عامل قدرتمند،مستقیماً بر بهبود عملکرد شناختی،حافظه و کاهش استرسهای ناشی از محیطهای آموزشی تأثیر میگذارد.»
وی اضافه کرد:«مطالعات منتشر شده در مجلات علمی معتبر،از جمله مقالهای در نشریه طبیعت, تأیید میکنند که فعالیت بدنی منظم به طور قابل توجهی به بهبود سلامتروان کمک میکند.این تأثیر از طریق مکانیسمهایی مانند افزایش انعطافپذیری عاطفی اعمال میشود.»
حسینی ادامه داد:«دانشآموزان و دانشجویانی که برنامه ورزشی منظمی دارند،بهتر میتوانند با فشارها،اضطرابهای امتحانی و چالشهای تحصیلی کنار بیایند.ورزش با تعدیل هورمونهای استرس و ترشح اندورفین،یک سپر دفاعی طبیعی در برابر افسردگی و اضطراب ایجاد میکند.»
این دبیر ورزش تاکید کرد:«برخلاف تصور رایج که وقتگذرانی در ورزش ممکن است از زمان مطالعه کم کند،شواهد علمی چیز دیگری میگویند.تحقیقات نشان دادهاند که حتی مدت زمانهای کوتاه فعالیت بدنی نیز میتواند نتایج شگفتانگیزی داشته باشد. »
وی بیان کرد:«تنها ۹ دقیقه تمرینات بدنی مناسب در کلاس،میتواند عملکرد تحصیلی کودکان را بهبود بخشد.این فعالیتهای کوتاه،مغز را فعال کرده و سطح تمرکز را برای یادگیریهای بعدی افزایش میدهند.»
حسینی در پایان گفت:«باتوجه به این یافتههای محکم،کارشناسان سلامتروان و آموزش توصیه میکنند که نهادهای آموزشی و والدین،اهمیت ورزش را در برنامههای روزانه دانشآموزان و دانشجویان در اولویت قرار دهند.فعالیت بدنی دیگر نباید یک گزینه فرعی تلقی شود،بلکه یک بخش ضروری از برنامه روزانه برای تضمین موفقیت آکادمیک و داشتن یک ذهن سالم است.»
ارسال دیدگاه