دبیرمدارس نظرآباد:
«شاد»فرصتی تازه برای خلاقیت معلمان و دانشآموزان ایجاد کرد
کرج(پانا)_ دبیر یکی از مدارس شهرستان نظرآباد گفت:با شیوع ویروس کرونا،آموزش به ناچار به سمت فضای مجازی سوق پیدا کرد و «شاد»بهعنوان بستر رسمی آموزش و ارتباط میان معلمان و دانشآموزان معرفی شد.

لاله همایی درگفتوگو با پانا عنوان کرد:«باشیوع ویروس کرونا،آموزش به ناچار به سمت فضای مجازی سوق پیدا کرد و «شاد»بهعنوان بستر رسمی آموزش و ارتباط میان معلمان و دانشآموزان معرفی شد.هرچند این سامانه در آغاز با دشواریهایی همراه بود،اما تجربه چندسال اخیر نشان داد که میتواند به فرصتی تازه برای معلمان و دانشآموزان تبدیل شود.»
وی افزود:«شروع کار با شاد بدون آموزش مقدماتی برای معلمان و دانشآموزان ساده نبود و طبیعتاً سختیهایی داشت،اما به مرور زمان همه یاد گرفتیم که چطور از این بستر استفاده کنیم.همین یادگیری،تجربه ارزشمندی بود که نشان دادمعلمان ما توانایی سازگاری سریع با شرایط جدید را دارند.»
همایی ادامه داد:«مهمترین مزیت شاد این است که فضای اختصاصی برای معلمان و دانشآموزان فراهم کرده و ارتباط آموزشی را از سایر پیامرسانها متمایز ساخته است. این ویژگی کمک کرد تا کلاس درس حتی در شرایط تعطیلی مدارس ادامه پیدا کند.»
این دبیر آموزش و پروش درباره نقش این سامانه درفعالیتهای معلمان توضیح داد:«شاد باعث شد معلمان به سمت خلاقیتهای بیشتری حرکت کنند؛بسیاری از همکاران ما برای اولین بار به تولیدمحتوا،ضبط فیلم و تهیه بستههای آموزشی روی آوردند.این تجربه هم اعتمادبهنفس معلمان را تقویت کرد و هم مهارتهای فناورانه آنها را ارتقا داد.»
وی در ادامه تأکید کرد:«البته همانند هر پلتفرم دیگری،شاد هم نیازمند ارتقای زیرساختهاست.گاهی مشکلات فنی باعث میشود دسترسی به محتوا سختتر شود،اما اگر امکانات بهبود پیدا کند،قطعاً این سامانه میتواند بیش از پیش نقشآفرین باشد.»
این دبیر در پایان خاطرنشان کرد:«معلمان در دوران کرونا نشان دادند که حتی در شرایط دشوارهم وظیفه آموزشی خود را ترک نمیکنند.شاد اگرچه با چالشهایی همراه بوده،اما فرصتی بود که توانایی،خلاقیت و پشتکار معلمان ایرانی را بیش از پیش به نمایش گذاشت.»
ارسال دیدگاه