دبیر ریاضی ناحیه ۲ کرج:
دانشآموزان موفق، کلاس درس را پایه اصلی یادگیری میدانند
کرج(پانا)دبیر ریاضی یکی از مدارس ناحیه ۲ کرج و شهرستان فردیس گفت:تمرکز در کلاس و مرور هدفمند درخانه، نیاز به ابزارهای کمکآموزشی گرانقیمت را برای بسیاری از دانشآموزان برطرف میکندزیرا دانشآموزان موفق، کلاس درس را پایه اصلی یادگیری میدانند.

زهرا سازگار درگفتوگو با پانا عنوان کرد:«تجربه سالها تدریس به من ثابت کرده که قلب یادگیری مؤثر، درخود کلاس درس و با دقت به توضیحات معلم میتپد.»
وی افزود:«دانشآموزی که با حواس جمع به درس گوش میدهد،نکات مهم را بهدقت یادداشت میکند و پس از بازگشت به منزل،مطالب تدریسشده را مرور و تمرین میکند،در اکثر موارد نیازی به کتاب کمکدرسی اضافی،معلم خصوصی یا کلاسهای فوقبرنامه پرهزینه نخواهد داشت.»
سازگار ادامه داد:«این روش،نهتنها هزینههای خانواده را کاهش میدهد،بلکه مهارتهای ارزشمندی مانند تمرکز، یادداشتبرداری مؤثر و مسئولیتپذیری درقبال یادگیری شخصی را در دانشآموز تقویت میکند که در طول زندگی تحصیلی و حرفهای آیندهاش بسیار حیاتی است.»
وی اظهارکرد:«طبیعتاً اگر دانشآموزی در درسی خاص احساس ضعف جدی کند یا نتواند بهخوبی با روند کلاس پیش برود،اکثر مدارس دولتی و غیردولتی، کلاسهای جبرانی یا فوقبرنامه را با هزینههای بسیار معقول و قابلدسترسی برای عموم خانوادهها برگزار میکنند که میتواند گزینه مناسبی باشد.»
این دبیرتأکید کرد:«نکته کلیدی این است که استفاده از کتابهای کمکدرسی یا معلم خصوصی، نباید بهعنوان جایگزینی برای بیتوجهی در کلاس یا عدم مرور در منزل تبدیل شود.اتکای اصلی دانشآموز باید بر محتوای کتاب درسی و تدریس معلم در مدرسه باشد.»
وی خاطرنشان کرد:«کاربرد اصلی این ابزارهای جانبی،باید در راستای یادگیری عمیقتر،پایدارتر و کسب تسلط بیشتر بر مفاهیم پیچیده یا پاسخ به کنجکاویهای علمی فراتر از برنامه درسی معمول باشد،نه جبران غیبت ذهنی درکلاس یا تنبلی در مرور شخصی.»
سازگار در پایان گفت:«وقتی دانشآموز یاد بگیرد چگونه از زمان کلاس و منابع اصلی «کتاب و معلم» نهایت بهره را ببرد،نهتنها در تحصیل موفقتر خواهد بود، بلکه اعتمادبهنفس حاصل از یادگیری مستقل را نیز کسب میکند که ارزشمندتر از هر نمره یا مدرکی است.»
ارسال دیدگاه