دبیر دبیرستان استقلال ناحیه ۱ کرج :
آزمون محوری شدید از موانع یادگیری عمیق است
کرج(پانا)-دبیر دبیرستان استقلال ناحیه ۱ کرج گفت: آزمون محوری شدید میتواند بهعنوان موانع یادگیری عمیق و مؤثر عمل کند و برای بهبود فرآیند یادگیری، نیاز است که رویکردهای جدید و فعالتری در آموزش و ارزیابی دانشآموزان مورد استفاده قرار گیرد.

الهه فلاحتکار درگفتوگو با پانا عنوان کرد:«آزمون محوری شدید و یادگیری صرفی برای امتحان، ۲ رویکرد متفاوت در فرآیند یادگیری و ارزیابی دانشآموزان هستند زیرا این آزمون به رویکردی اشاره دارد که در آن ارزیابیها و آزمونها نقش مرکزی در فرآیند یادگیری دارند.»
وی افزود:«دانشآموزان بیشتر بر روی آمادهسازی برای آزمونها تمرکز میکنند و این موضوع میتواند باعث شود که یادگیری بهصورت سطحی و برای کسب نمره باشد.نوع آزمونها ممکن است فشار روانی زیادی بر دانشآموزان وارد کنند و باعث اضطراب و استرس در آنها شوند.»
فلاحتکار ادامه داد:«دانشآموزان ممکن است فقط برای مدت کوتاهی اطلاعات را حفظ کنند و پس از آزمون، آنها را فراموش بسپارند زیرا این نوع یادگیری بهعنوان یادگیری موقتی شناخته میشود.»
وی در پایان گفت:«همچنین دانشآموزان میتوانند با انجام پروژههای عملی، مهارتهای خود را تقویت کنند و یادگیری عمیقتری داشته باشند و با استفاده از ابزارهای دیجیتال و فناوریهای نوین میتوانند به یادگیری فعال و جذابتر کمک کنند.»
ارسال دیدگاه