آموزگار البرزی:
همکاری خانه و مدرسه، کلید موفقیت تحصیلی دانشآموزان در ایام امتحانات است
کرج (پانا) - یکی از معلمان استان البرز گفت: در آستانه ایام امتحانات، یکی از مهمترین عوامل مؤثر بر موفقیت تحصیلی دانشآموزان، همکاری نزدیک خانه و مدرسه است. امروزه با پیچیدگیهای آموزش و یادگیری، ارتباط و هماهنگی میان والدین و معلمان به یک نیاز ضروری تبدیل شده است.

الهام اسدی در گفتوگو با پانا در خصوص معضلات دانشآموزان بهخصوص در فصل امتحانات بیان کرد: «مدیران مدارس و معلمان باید به خانوادهها اطلاعات کافی درباره روشهای یادگیری و نیازهای تحصیلی فرزندانشان ارائه دهند. توانمندسازی والدین در شناخت نیازهای آموزشی فرزندانشان میتواند باعث شود تا آنها در خانه فضایی مناسب برای یادگیری ایجاد کنند. بهعنوان مثال، ایجاد یک برنامهریزی منظم برای مطالعه و مرور دروس میتواند تأثیر زیادی بر روحیه دانشآموز داشته باشد.»
وی افزود:«از سوی دیگر، والدین نیز باید با معلمان در ارتباط باشند و از پیشرفت و چالشهای تحصیلی فرزندانشان آگاه شوند. این ارتباط دوسویه نه تنها به تقویت اعتماد و احترام میان خانه و مدرسه کمک میکند، بلکه موجب میشود که دانشآموزان احساس کنند مورد توجه و حمایت قرار دارند. وقتی که دانشآموزان از حمایت هر دو طرف برخوردار باشند، انگیزه و اعتماد به نفس بیشتری برای مواجهه با چالشهای تحصیلی خواهند داشت.»
اسدی اضافه کرد:«در ۱۱ سال اخیر، نتایج بررسیها نشاندهنده آن بوده است که دانشآموزانی که در یک محیط حمایتی و همکاری قوی قرار دارند، نهتنها در امتحانات بهتر عمل میکنند، بلکه مهارتهای اجتماعی و عاطفی قویتری نیز دارند. این همکاری باعث میشود دانشآموزان احساس کنند که ارزشمند هستند و به پیدا کردن راهحلهای بهتر برای مشکلات تحصیلیشان کمک میکنند. »
این معلم بیان کرد:«همچنین، کارگاههای آموزشی و جلسات گروهی برای والدین و معلمان میتواند به تقویت این همکاری کمک کند. در این جلسات، والدین میتوانند تجربیات خود را به اشتراک بگذارند و راهکارهای مؤثری برای حل چالشهای موجود ارائه دهند. »
وی در پایان گفت:«در نهایت، بهعنوان یک جامعه، باید به تقویت این همکاری بپردازیم تا دانشآموزان در ایام امتحانات به موفقیتهای چشمگیری دست یابند. با ارتقاء این تعاملات، میتوانیم به فرزندانمان کمک کنیم تا به آیندهای روشن و پر از موفقیت دست یابند.»
ارسال دیدگاه