یک بیزینس و بازاریاب فروش در گفتوگو با پانا:
سرمایهگذاری درست، سرمایهگذاری در رویاها است
کرج (پانا) - بیزینس و بازاریاب فروش در البرز گفت: سرمایهگذاری درست، سرمایهگذاری در رویاها است. جوانان زمانی به بلوغ فکری و کاری در صنف خود خواهند رسید که به بحث فنی شغل خود کاملا آگاهی پیدا کرده و آن را فرا بگیرند.

مصطفی فرهودی در گفتوگو با پانا اعلام کرد: «۱۲سال بهصورت کاملا حرفهای در زمینه بیزینس و بازاریابی فروش فعالیت داشتم. نویسنده کتاب «پرروهای باادب» در ایران هستم و تمام تلاش و اهدافم در زمینه آموزش و آگاهیبخشی رفتاری در جوانان بوده تا نگاه حرفهای در فروش را فراگرفته و با یادگیری حرفهای در زمان فعالیت دچار سرشکستگی نشوند.»
وی افزود:« تجربه در کنار علاقه در زمینه فروش بسیار تاثیر خواهد داشت و پیشنهاد بنده به عزیزانی که علاقه دارند در بیزینس بازاریابی در هر زمینه فعالیت کنند این است که به عنوان یک مشاور نگاه خود را تغییر دهند و زمانی به بلوغ فکری و کاری در صنف خود خواهند رسید که به بحث فنی شغل خود ، کارشناسی منطقهای ، روانشناختیرفتاری و بوداهای شغلی خود کاملا آگاهی پیدا کرده و فرا بگیرند.»
فرهودی اضافه کرد:« تجربیات بنده کمک کرد تا به فکر این باشم، هرآنچه که در سالهای زندگیام سختی دیدم و زمان گذاشتم، برای یادگیری در کتاب پروهای باادب کاملا حرفهای از دلالی تا فروش حرفهای به فرزندان ایران زمین انتقال بدهم.»
وی بیان کرد:« زمانی که احساس کردم به مرحلهای از بلوغ کاری و سواد کاری در بازاریابی و بیزینس فروش رسیدم برای انتقال داشتههایم و تکمیل آن نیاز بود از جزوهها و مطالب که سالها در محضر بزرگان فراگرفته بودم استفاده کنم. در سمینارهای مختلفی شرکت داشتم و از استادان حقوقی و نکتهمطالب باارزشی که فرا گرفته بودم در نگارش کتاب پروهای باادب استفاده کردم.»
این نویسنده عنوان کرد:« بحث تغییرات بیزینس و فروش را با وجود جوانهای نسل جدید میتوان احساس کرد، اما هنوز آموزشها بسیار ضعیف است و متاسفانه در جامعه ما بازار با شعارهای سیاسی ، سرما و گرما یکسان مسیرخودش را ادامه نمیده و متاسفانه به علت حبابی بودن اقتصاد جامعه، مردم در سرمایهگذاری و آیندهنگری در بازار سردرگم هستند و متاسفانه مدیران هم سوادکاری و توانایی کنترل این تغییرات را ندارند.»
وی اظهار کرد:« همانگونه که ما باید به حق و حقوق قانونی خود در جامعه آگاهی داشته باشیم، قطعا در بحث سرمایهگذاری بخصوص ملک و املاک نیز باید کاملا به نیازهای حقوقی این صنف نیز آگاهی داشته باشیم و در صورت عدم آگاهی از مشاورین استفاده کنیم.»
فرهودی در ادامه خاطرنشان کرد:« تا زمانی که دلالی و مافیای فروش و سیاست داخلی تغییر نکند ما نوسانات و قیمتهای غیرواقعی و کارشناسی را خواهیم داشت.در جامعه ما یک بازرس و یک مدیر که ناظر باشد وجود ندارد. دفترهای املاک و فروش بسیاری، شایستگی کار دراین صنف را ندارند و آگاهی حقوقی ندارند. بسیاری حتی بدون پروانه کسب و جواز کار میکنند و کسی نظارت نمیکند در مناطق پایین حتی در تهران قراردادها اشتباه نوشتاری ،دستوری و حقوقی دارند شاید باور نکنید بسیاری حتی غلط املایی دارند که فاجعه است.»
وی در ادامه متذکر شد:« پیشنهادات من برای کنترل قیمت مسکنها ، شناسایی و جمعآوری دفاتر املاکی که جواز و پروانه فروش ندارند و یا به صورت غیرمجاز فعالیت میکنند. وضع قانونی که هر دفتر املاک موظف باشد از یک فرد حقوقدان استفاده کند و همچنین افراد را به گذراندن دورههای آموزشی حقوقی و قراردادنویسی معرفی کند. هر دفتر املاک باید یک دفتر قضایی را به اتحادیه معرفی کند تا قبل از نهایی شدن قراردادها، مهر و تأیید آن دفتر قضایی دریافت شود. بخشی از کمیسیون نیز به آن مرجع اختصاص یابد. ایجاد برنامهای مشابه اسنپ برای قیمتگذاری املاک براساس ویژگیهای مختلف، با هدف کاهش دخالت دلالها و مافیای فروش و تثبیت قیمتها باشد زیرا این اقدامات میتواند به کاهش کلاهبرداریها، افزایش شفافیت و کنترل بهتر بازار مسکن کمک کند.»
فرهودی در پایان گفت:«قطعا با نوشتن کتاب پروهای باادب به دنبال انتقال تجربیات خود و کمک براینکه جوانان ایران در مسیر کاری دچار سرشکستگی و شکست زود هنگام نشوند، بودم.»
ارسال دیدگاه