مدیر دبستانهای ثارالله ۱و۲ ناحیه ۲کرج و فردیس:
موفقیت در مدیریت مدرسه وابسته به همکاری مستمر است
کرج(پانا) -مدیر دبستانهای ثارالله ۱و۲ ناحیه ۲کرج و فردیس گفت:موفقیت در مدیریت مدرسه نهتنها به تواناییهای فردی، بلکه به همکاری مستمر با معلمان، دانشآموزان و والدین وابسته است.

معلمان بهعنوان رکن اساسی نظام تعلیم و تربیت، نقش بیبدیلی در پرورش نسل آینده و ارتقاء سطح آگاهی و دانایی جامعه ایفا میکنند.این ایام فرصت مغتنمی است برای پاسداشت مقام شامخ معلمانی که با ایمان، تعهد و مسئولیتپذیری، چراغ علم و دانش را فروزان نگه میدارند.
الهام آقا علیخانی با ۱۱ سال سابقه مدیریت مدرسه، موفق به کسب عنوان مدیر نمونه استانی شد.
این مدیر نمونهاستانی با اشاره به چالشهای مدیریت مدرسه، در گفتوگو با پانا اظهار داشت: «تعامل با دانشآموزانی که به یادگیری علاقهمند هستند، از مهمترین چالشها است که آن را فرصتی برای پیشرفت دانشآموران میبینم و در این مسیر با رویکرد فردمحور، ایجاد محیطی پویا، تقویت اعتماد به نفس دانشآموزان، الگو بودن در مدیریت انگیزه و معرفی نمونههای موفق، همواره تلاش کردهام تا مسیر پیشرفت آنها را هموار کنم.»
آقاعلیخانی همچنین گفت: «در طول سالهای مدیریت، مواردی پیش آمده که والدین یا دانشآموزان نگرانیهایی درباره روشهای تدریس داشتند. یکی از اصول کاری من این بوده که با نگرشی باز و محترمانه به انتقادات گوش کنم و این رویکرد به من کمک کرده تا اختلافات را به فرصتهای سازنده تبدیل کنم و همچنین در مواجهه با چنین چالشها، فعالیتهایی همچون گفتوگو و شفافسازی،همکاری دریافتن راهحل ارزیابی علمی و استفاده از نظرات متخصصان،حفظ ارتباط مثبت و ارائه نمونهای از پیشرفت دانشآموران در این زمینه را انجام میدهم.»
آقا علیخانی با اجرای یک طرح جامع با رویکرد چندجانبه و محوریت توسعه پایدار مدرسه، موفق شده تا عنوان معلم نمونه استانی را کسب کند؛وی در این رابطه اظهار کرد: «این طرح شامل تقویت مشارکت دانشآموزان و معلمان، توسعه برنامههای آموزشی و مهارتی، گزارشدهی دقیق و شفاف، همکاری مؤثر با تیم اجرایی و انجمن اولیا و مربیان، بهینهسازی منابع موجود و ترویج ارزشهای فرهنگی و اخلاقی بود.»
مدیر نمونه استان البرز به چالشهای موجود در حوزه آموزش پرداخت و گفت: «امروزه مسائلی از جمله حقوق معلمان، فضای محدود کلاسها، کمبود امکانات ورزشی، عدم همکاری برخی والدین و دانشآموزان و حضور دانشآموزان با نیازهای ویژه از بزرگترین چالشهای پیشروی معلمان و مدیران مدارس است.»
وی بیان کرد: «بنده ۲۸ سال گذشته با وجود داشتن رتبه تقریباً خوب معلمی و رشته آموزش ابتدایی را انتخاب کردم؛ دلیل اصلی این انتخاب علاقه شدید به کودکان و حس مسئولیتی بود که نسبت به رشد و یادگیری آنها داشتم.در طول سالهای خدمت علاقه و حس مثبت بنده همیشه راهنمای من بوده و باعث شده این مسیر را با عشق ادامه دهم که اگر زمان به عقب برگردد بیشک مجدد معلمی و رشته ابتدایی را انتخاب میکنم، زیرا این حرفه بخشی از هویت و ارزشهای من شده است و کمک به رشد و پیشرفت دانشآموزان بزرگترین افتخار من میباشد.»
آقا علیخانی درباره استفاده از فناوریهای نوین آموزشی اظهار داشت: «تکنولوژیهایی مانند تختههای هوشمند، پلتفرمهای آموزش آنلاین، واقعیت افزوده و مجازی،اپلیکیشنهای آموزشی و رباتهای آموزشی به بهبود فرآیند یاددهی کمک کرده و تکنولوژیها نه تنها آموزش را جذاب و موثرتر میکنند،بلکه دانشآموزان را برای دنیای پیشرفته امروز آماده میکنند.»
وی در پایان تأکید کرد: «موفقیت در مدیریت مدرسه نهتنها به تواناییهای فردی، بلکه به همکاری مستمر با معلمان، دانشآموزان و والدین وابسته است. حفظ انگیزه، بهروز بودن با تغییرات آموزشی و نگاه مثبت به چالشها از مهمترین ابزارهای پیشرفت در این مسیر هستند.»
ارسال دیدگاه