هوشمندسازی آزادراه تهران- شمال با استفاده از تجهیزات به‌روز جهان

تهران (پانا) - رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در مراسم بهره‌برداری از باند شرقی منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال گفت: درتلاشیم در تکمیل کار، اول از همه ایمنی و پس از آن کمترین هزینه اجرا و درنظر گرفتن ملاحظات زیست‌محیطی را در دستور کار قرار دهیم و برای این مهم با استفاده از تجهیزات روز دنیا، آزادراهی هوشمند احداث خواهیم کرد.

کد مطلب: ۱۶۰۵۷۱۳
لینک کوتاه کپی شد
هوشمندسازی آزادراه تهران- شمال با استفاده از تجهیزات به‌روز جهان

حسین دهقان روز دوشنبه در این مراسم افزود: این پروژه عظیم با تلاش و غیرت مهندسان و کارگران ایرانی در حال تکمیل است و امروز همزمان با میلاد رسول اکرم (ص) این مسیر از منطقه ۲ افتتاح شد.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به کیفیت بالای ساخت آزادراه تهران- شمال و ایمنی مسافران، گفت: تلاش ما این بوده که از توان همه دستگاه‌ها برای پیشبرد این پروژه استفاده کنیم و امروز افتتاح این مسیر، نشان داد که می‌شود حتی کارهای بزرگ را با همدلی در کشور به سهولت، انجام داد.

وی با بیان اینکه می‌توان از این مدل و توسعه آن در سایر پروژه‌های ملی استفاده کرد، ادامه‌داد: منطقه ۳ آزادراه، پیچیده‌ترین و سخت ترین منطقه آن است و در حال حاضر با توجه به طرح‌های مشاوران، هم‌اکنون دو گزینه مطرح است و ما تلاش داریم با درنظر گرفتن مشکلات زیست محیطی موجود، اجرای کار در این منطقه را زودتر از آنچه در اذهان است اجرا کنیم و می‌توانیم بخش باقی مانده را در کمتر از پنج سال اجرا کنیم.

دهقان با اشاره به اینکه برای سرعت در اجرای این پروژه نیازمند تجهیزاتی همچون تی‌بی‌ام هستیم، گفت: برای تامین این نیاز مقرر شده تی‌بی‌ام مختص این پروژه، از یک پروژه مشابه در یکی از کشورهای همسایه تامین شود.

 باند شرقی منطقه دو آزادراه تهران - شمال به طول ۱۵.۵ کیلومتر، از محدوده دوآب شهرستانک تا دهانه جنوبی تونل البرز امتداد یافته و مشتمل بر ۱۶ رشته تونل و گالری به طول ۱۱.۷ کیلومتر و ۱۲ دستگاه پل به طول ۱.۳۵ کیلومتر است که در مجموع ۷۵ درصد از کل مسیر را تشکیل می‌دهد.

باند شرقی منطقه دو آزادراه تهران- شمال با انجام اقداماتی از جمله داکت بانک تاسیسات و پیاده‌رو به طول ۲۸ کیلومتر، نصب ۷۸ کیلومتر سینی کابل و ساپورت، ۳۵۰ کیلومتر کابل‌کشی و ۱۲ کیلومتر لوله آتش‌نشانی، از لحاظ فنی و اجرایی از پروژه‌های شاخص عمرانی کشور به شمار می‌رود.

از دیگر امکانات این مسیر می‌توان به نصب ۱۵۵ دستگاه دوربین نظارت تصویری و حفاظتی، ۸۰ دستگاه جت فن تهویه هوا، ۶ هزار و ۸۰۰ دستگاه پروژکتور تونلی و پیاده‌سازی کامل سامانه‌های روشنایی، تهویه، اطلاع‌رسانی و مرکز کنترل و نظارت تصویری اشاره کرد.

بر اساس مطالعات انجام شده، با بهره‌برداری از این باند سرعت سیر وسایل نقلیه به ۷۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید و سالانه حدود ۷.۵ میلیون لیتر در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد شد.

پروژه ساخت باند شرقی منطقه دو آزادراه تهران - شمال علاوه بر نقش مهم در کاهش زمان سفر، کاهش تصادفات جاده‌ای و استهلاک خودروها و زمینه اشتغال‌زایی مستقیم برای بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر را نیز فراهم کرده است.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار