در گفتوگو با نماینده مجلس دانشآموزی اصفهان مطرح شد؛
مدارس ما پرورشدهنده «کارمند» هستند یا «کارآفرین»؟
اصفهان (پانا) - نماینده دانشآموزان استان اصفهان و دارنده چندین مقام ملی در زمینههای فرهنگی و سخنوری با قرائت متنی پرشور و منتقدانه به بیان دغدغههای نسل جوان و ارائه راهکار پرداخت.

الهام محسنی، نماینده اصفهان در مجلس دوازدهم دانشآموزی در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس دانشآموزی جمهوری اسلامی ایران که به صورت ترکیبی (حضوری و مجازی) برگزار شد با انتقاد از بیتوجهی به کتاب کارآفرینی در مدارس، خواستار تحول بنیادین در نظام آموزشی برای پرورش نسل کارآفرین به جای کارمند شد و بر لزوم ایجاد بسترهای رسانهای برای شنیدن صدای نوجوانان و مسئولیتپذیری مسئولان تأکید کرد.
محسنی با قرائت متنی پرشور و منتقدانه به بیان دغدغههای نسل جوان و ارائه راهکار پرداخت.
او که خود را از «شهرضا، دیار شهید همت» معرفی کرد، سخنانش را با یادبود دانشآموزانی که «آرزوهایشان را صهیونیست به خون کشید» آغاز و زحمات مسئولان شنوا را سپاس گفت.
انتقاد از سیستم آموزشی موجود
محسنی با طرح این پرسش که «میوه کال مدارس، پرورش کارمند است یا کارآفرین؟» بر لزوم ایجاد تحول در سیستم آموزشی برای پاسخگویی به نیازهای نسل Z و آلفا تأکید کرد.
نقد کتاب کارآفرینی
او با اشاره به بیتوجهی به تدریس کتاب «کارگاه آفرینش»، پیشنهاد داد محتوای این کتاب کاملاً بازنگری شده و تدریس آن در طول چندسال و به صورت کاملاً کارگاهی و با کمک متخصصان انجام شود.
پیشنهاد جایگزینی ارزیابی
محسنی به جای نمرهدهی برای این درس، پیشنهاد برگزاری «جشنوارهای برای ارائه طرحهای کارآفرینی خلاق» و همچنین جایگزینی «کارنامه رشد شخصی و مهارتی پورتفولیو» به جای امتحانات پراسترس به ویژه در مقطع دبستان را مطرح کرد.
واکنش به توهین به نسل نوجوان
محسنی با اشاره به اظهارات اخیر یک کارشناس در رسانه ملی که نسل نوجوان را با «لفظی نامناسب» خطاب کرد، خواستار اختصاص برنامهای ویژه در شبکههای اصلی تلویزیون برای حضور دانشآموزان و بیان مسائلشان شد تا «هیچ کس حق توهین به شعور جوانان ایرانی را به خود ندهد.
شفافیت و مسئولیتپذیری
او با اشاره به حادثه مدرسه فرزانگان کرمان و عدم شفافیت در تعیین مسئول، «پذیرفتن مسئولیت» را یکی از مشکلات اصلی دانست و از حاضران خواست نمایندهای را انتخاب کنند که مسئولیتپذیر باشد و به قولهایش عمل کند.
معرفی مجلس دانشآموزی
محسنی از پیشنهاد خود برای ایجاد یک نرمافزار با نام «گوش شنوا» برای معرفی و ایجاد بستر ارتباطی بین این مجلس و تمام دانشآموزان ایران خبر داد.
وی در پایان خود را «خدمتگزار دانشآموزان ایران» خواند.
مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس دانشآموزی با حضور نمایندگان استانهای البرز، قم، تهران و شهر تهران به صورت حضوری و نمایندگان سایر استانها به صورت مجازی از طریق ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور برگزار شد.
ارسال دیدگاه