با حضور مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش،

اولین جشنواره دستاوردهای کانونهای فرهنگی و تربیتی آذربایجان شرقی افتتاح شد

تبریز(پانا) - آیین افتتاحیه اولین جشنواره دستاوردهای کانونهای فرهنگی و تربیتی آذربایجان شرقی در هنرستان دخترانه اکبریه ناحیه ۵ تبریز برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۹۵۸۲
لینک کوتاه کپی شد
اولین جشنواره دستاوردهای کانونهای فرهنگی و تربیتی آذربایجان شرقی افتتاح شد

علی رمضانی در آیین افتتاحیه اولین جشنواره دستاوردهای کانونهای فرهنگی و تربیتی آذربایجان شرقی در هنرستان اکبریه ناحیه 5 تبریز گفت: استان آذربایجان شرقی در کشور همیشه در زمینه فرهنگی و تربیتی حائز رتبه های اول تا سوم بوده است.در مسابقات فرهنگی و هنری، پرسش مهر و ۵۰ هزار کتاب سال قبل بیشترین مشارکت را داشته ایم.
وی افزود: سال قبل در کشور ۱۶ میلیون نفر روز اردو برگزار شده است.همه به این نتیجه رسیده اند که دانش آموزان با آموزش به نتیجه نخواهند رسید بلکه باید مهارت داشته باشندو برای مهارت آموزی، کانونها بهترین ظرفیت هستند.
مدیر کل فرهنگی ، هنری، اردوها و فضا های پرورشی خاطر نشان کرد: در کشور ۱۱۰۲ کانون داریم. باید برای توسعه کانونها از ظرفیت خیرین نیز استفاده شود زیرا که بزرگترین دغدغه ی خانواده ها تربیت فرزندانشان است و تربیت در هرجایی می تواند انجام شود ولی تربیت فرسوده است. با نیروی انسانی توانمند حتی با نبوده بودجه می توان کارهای خوبی انجام داد.
وی با اشاره به اینکه اوقات فراغت دانش آموزان بسیار مهم است گفت: کانونها بهترین مکان پر کردن اوقات فراغت هستند .کانونها نباید در روزهای پنجشنبه و جمعه تعطیل باشد زیرا که وقت بیکاری دانش آموزان در این روزهاست و مدیری که نتواند در این روزها کانون را باز نگه دارد بهتر است کناره گیری کند.
رمضانی افزود: جامعه به این همه تحصیل کرده که تحصیل دارند ولی مهارت ندارند نیاز ندارد.


جعفر پاشایی در این مراسم با بیان این که علی رغم تمامی محدودیتها و کمبودها این چنین نمایشگاه استانی راه اندازی شده است ، گفت: معاونت پرورشی ظرفیتهای بسیار زیادی دارد و با یکرنگی و یکدلی و هماهنگی می تواند تمامی فرصتهای تربیت دانش آموزان در خارج از محیط مدرسه را فراهم نماید و کانونها بهترین مکان برای این کار است.
وی ادامه داد: توانمند سازی دانش آموزان و شناخت استعدادهای دانش آموزان در این معاونت انجام می گیرد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان افزود: در استان ما ۵۲ کانون فرهنگی و تربیتی وجود دارد که ۴۰ کانون در این نمایشگاه از ۲۲ منطقه و ناحیه شرکت کرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار