مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد:طرح«باشگاه کارآفرینان نوجوان» اجرائی می شود

یزد(پانا)- " محمد حسین ریاحی " گفت : طرح «باشگاه کارآفرینان نوجوان» به منظور توانمندسازی و مهارت افزایی دانش آموزان متوسطه اول و دوم برای اولین بار در چهارمین روز از هفته جهانی کارآفرینی (30 آبان) با کمک دستگاه های مجری اجرایی خواهد شد.

کد مطلب: ۹۶۸۳۹۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد:طرح«باشگاه کارآفرینان نوجوان» اجرائی می شود

" ریاحی" در چهارمین جلسه هماهنگی اجرای طرح "باشگاه کارآفرینان نوجوان ویژه دانش آموزان متوسطه اول و دوم" که با حضور مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش و پرورش، آموزش فنی و حرفه ای، کمیته امداد امام خمینی (ره) و مدیران ستادی و کارشناسان این ادارات برگزار شد توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی را یکی از رسالت های مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد .

وی گفت: دنیای آینده دنیای پیچیده اطلاعات وتکنولوژیست و ورود به آن نیازمند افرادی توانمند، خلاق، ارتباط گر و مسلط به فناوری­های جدید می­باشد؛ آن چنان که باید افراد دارای انگیزش بالا بوده و از شوق زندگی کردن برخوردار باشند تا بتوانند در دنیای پررقابت آینده تاب تحمل داشته و موفق شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد خاطرنشان کرد: برای تقویت چنین رفتارهایی باید از سنین کودکی و نوجوانی شروع کرد؛ امروزه باید به کودک آموخت چگونه کارگروهی انجام دهد و با تفکر، خلاقیت، امید و پشتکار، سخت کوشی و کسب مهارت­های لازم به اهداف خود دست یابد.

ایشان عرصه های اقتصادی و اجتماعی جامعه امروزی را نیازمند نگاه خلاقانه و کارآفرینانه دانست و افزود: یکی از مواردی که می تواند به شناسایی افراد خلاق کمک کند، ایجاد کلاسهای آموزش کارآفرینی و ایده پردازی در سطح تحصیلی متوسطه است؛ با این کار می توان صاحبان ایده را شناسایی و حمایت کرد تا در آینده بعنوان یک کارآفرین بخشی از اقتصاد کشور را بهبود دهند.

این مقام مسئول استان گفت: از این رو با توجه به ماموریت و رسالت این اداره کل در راستای توسعه و ترویج کارآفرینی در استان، طرح «باشگاه کارآفرینان نوجوان» به منظور توانمندسازی و مهارت افزایی دانش آموزان متوسطه اول و دوم برای اولین بار در چهارمین روز از هفته جهانی کارآفرینی (30 آبان) با کمک دستگاه های مجری اجرایی خواهد شد.

ریاحی ادامه داد: با اجرایی شدن طرح انتظار می­ رود افزایش خلاقیت و نوآوری، عزت نفس، میل به موفقیت، آشنا نمودن اولیای دانش آموزان با مباحث کارآفرینی به منظور تربیت کودکان و نوجوانان در محیط خانواده برای افزایش توانایی­های کارآفرینانه آنان در میان کودکان و نوجوان و نیز مربیان و معلمان مدارس حاصل گردد.

سپس در ادامه فریبا آیت اللهی مدیر کارآفرینی و اشتغال این اداره کل نیز توضیحات تکمیلی در مورد اجرای این طرح را ارائه نمود و در ادامه حاضرین نظرات و پیشنهادات خود را در این زمینه ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار