مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان عنوان کرد:

جشن عاطفه ها جلوه ای زیبا از مهربانی و نوع دوستی

همدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان جشن عاطفه ها را نمونه بارزی از نیکی ها دانست که دانش آموزان در این جشن با کمک های خود به هر مقدار، دست یاری به سوی هم‌نوعان و هم‌کلاسی های خود دراز می کنند.

کد مطلب: ۹۵۸۳۶۲
لینک کوتاه کپی شد
جشن عاطفه ها جلوه ای زیبا از مهربانی و نوع دوستی

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، محمد پورداود در مراسم نمادین جشن عاطفه ها در مدرسه راه نور با اشاره به آیه ٩٢ سوره آل عمران که خداوند می فرماید: "شما هرگز به حقیقت نیکی نمی رسید مگر این که از آنچه دوست می دارد در راه خدا انفاق کند"، اظهار کرد: رسیدن به مقام نیکوکاران واقعی شرایط زیادی دارد که یکی از آنها انفاق کردن از اموالی است که مورد علاقه انسان است و این گونه انفاق مقیاس سنجش ایمان و شخصیت است.

پورداود افزود: اگر به متون دینی و داستان های انفاق به دیگران مراجعه کنیم، درخواهیم یافت که سیره پیامبران و ائمه هدی (علیهم السلام اجمعین) و بزرگان دستگیری از نیازمندان حتی در شرایط سخت برای خویش بوده است.

او با بیان این که جشن عاطفه ها جلوه ای زیبا از مهربانی، ایثار و نوع دوستی است، تصریح کرد: این جشن جشنی است که در آن خوبی ها را جمع و نوع دوستی را ضرب در و به خود پرداختن را منها می کنیم.

رئیس سازمان دانش آموزی استان نیز در گفتگو با خبرنگار پانا جشن عاطفه‌‍‌ها را ترویج احسان و نیکوکاری و نهادینه کردن فرهنگ حس نودوستی دانست و گفت: تمام رسانه‌های نوشتاری و تصویری و نهادها و ارگان‌ها باید در ایجاد فرهنگ نیکوکاری به آموزش پرورش و کمیته امداد کمک کنند.
در پایان این مراسم کمک‌های نقدی و غیرنقدی دانش آموزان جمع آوری و از زحمات مدیر و معاونین مدرسه راه نور و کارمندان اداره انجمن اولیا و مربیان برای تدارک جشن نمادین مهر عاطفه ها تشکر و قدردانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار