مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی: اهدای بیش از ۵ هزار واحد خون در خراسان جنوبی

بیرجند (پانا) - مدیرکل انتقال خون استان از اهدای بیش از ۵ هزار واحد خون در استان خبر داد و افزود: از آغاز امسال تا کنون ۵ هزار و ۲۵ واحد خون به بیماران نیازمند اهداء شده است.

کد مطلب: ۹۲۳۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی: اهدای بیش از ۵ هزار واحد خون در خراسان جنوبی

محمد رضا عاملی مدیرکل انتقال خون استان گفت: دراین مدت ۶ هزار و ۹۶۴ نفر به مراکزاهدای بیش از ۵ هزار واحد خون در خراسان جنوبی خون‌گیری مراجعه کردند که از این تعداد ۴۳ نفر، پلاکت و ۵ هزار و ۲۵ نفر، خون اهدا کردند.

او با بیان اینکه از این تعداد ۳۰۰ نفرخانم بودند، افزود: امسال اهداکنندگان خانم ۵.۹ درصد کل اهداکنندگان را تشکیل دادند که تعدادشان نسبت به پارسال ۲.۱ درصد کاهش داشته است.

عاملی با بیان اینکه به همه گروه‌های خونی نیازمندیم گفت: به گروه‌های خونی منفی به دلیل آنکه تعدادشان کمتر است و پوشش دهنده گروه‌های مثبت هم هستند نیاز بیشتری است و در این خصوص از دارندگان گروه‌های خونی منفی تقاضا داریم برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون استان با بیان این که بیشترین گروه خونی اهداکننده در استان o مثبت و کمترین AB منفی است، افزود: مراکز خونگیری در بیرجند و طبس هر روز صبح‌ها از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ دایر است.

او با بیان اینکه مرکز خونگیری قاین دوشنبه‌های هر هفته با حضور تیم سیار فعال است گفت: مرکز سیار خونگیری فردوس هم روز‌های یکشنبه و ۴ شنبه هر هفته آماده خونگیری از اهداکنندگان خون است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار