معاون اقتصادی استاندار کردستان : وضعیت استان در تامین کالاهای اساسی مطلوب است

سنندج(پانا)-معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، با اشاره به توزیع کالاهای اساسی با قیمت مصوب در سطح استان، اطمینان داد که وضعیت استان در تامین کالاهای اساسی مطلوب است.

کد مطلب: ۹۰۲۰۸۰
لینک کوتاه کپی شد
معاون اقتصادی استاندار کردستان : وضعیت استان در تامین کالاهای اساسی مطلوب است

حسین فیروزی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان، با اذعان به اینکه کردستان با تولید سالانه ۸۰ هزار تن گوشت مرغ و مصرف داخلی ۳۵ هزار تن، جزو استان های صادر کننده است، خاطرنشان کرد: قطعا در بهار هیچ مشکلی در تامین مرغ مورد نیاز استان نخواهیم داشت.
وی با اشاره به برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در ۹ شهرستان استان، اظهار داشت: قیمت های پایین تر از بازار و عرضه کالاهای تنظیم بازار موجب شده تا مردم از این نمایشگاه استقبال کنند.
فیروزی گریزی هم به آمارهای اعلام شده از سوی مرکز آمار کشور زد و گفت: در کردستان به دلایلی از جمله مرزی بودن و افزایش تقاضای خرید از سوی مسافران و گردشگران و نوسان قیمت ارز موجب تشنج در بازار و همچنین دوری از مبداهای حمل کالا موجب افزایش قیمت ها شد.
معاون اقتصادی استاندار در ادامه افزود: میانگین کشوری وزن کالاهای خوراکی در سبد خانوار، ۲۷% و در کردستان ۳۷% است به همین دلیل تغییر قیمت کالاهای اساسی تاثیر زیادی در سبد خانوارها در استان دارد.
وی ضمن یادآوری اینکه کارگروه تنظیم بازار موظف به تامین و توزیع کالا و نظارت بر بازار است بر لزوم جدیت بیشتر در تامین، توزیع و نظارت تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار