مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت :

تحقق اهداف سند تحول بنیادین در گرو نظام شایسته سالاری و شایسته محوری وانتخاب مدیران و مربیان توانمند است.

بجنورد (پانا) -مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت :تحقق اهداف سند تحول بنیادین در گرو نظام شایسته سالاری و شایسته محوری وانتخاب مدیران و مربیان توانمند است.

کد مطلب: ۸۹۸۲۴۰
لینک کوتاه کپی شد
تحقق اهداف سند تحول بنیادین در گرو نظام شایسته سالاری و شایسته محوری وانتخاب مدیران و مربیان توانمند است.

سعیدی در جلسه ستاد استانی نظام راهبری مدرسه محوری گفت :تحقق اهداف سند تحول بنیادین در گرو نظام شایسته سالاری، شایسته محوری و انتخاب مدیران و مربیان توانمند است.

سعیدی افزود : جهت محقق شدن اهداف آموزش و پرورش باید اختیارات مدیران مدارس در تصمیم گیری و برنامه ریزی ها بیشتر شود و مدیران مدارس با همکاری شورای معاونان در خصوص بیشتر مسائل مدرسه تصمیم بگیرند و امکانات و تجهیزات لازم در اختیار مدیران قرار گیرد و اعضای ستاد بر کار مدارس نظارت نمایند .

سعیدی با بیان اینکه لازمه اینکه فعالیت های مدارس در زمینه های آموزشی ، پرورشی و تربیتی ، انتخاب مدیران توانمند و شایسته می باشد عنوان کرد : در انتخاب مدیران و مربیان تمام دقت به کار گرفته شود تا افرادی توانمند و خلاق به عنوان مدیر انتخاب شوند تا نظام شایسته سالاری و شایسته محوری در مدارس حاکم باشد .

در ادامه دکتر خوش آینه مدرسه محوری را به معنای واگذاری اختیارات و قدرت تصمیم گیری به مدارس عنوان کردند .

وی افزود : تمام برنامه های مدرسه در شش آیتم مد نظر قرار می گیرند که اعضای ستاد بایستی نظارت کامل داشته باشند .

دکترخوش آینه همچنین گفت :شفافیت عملکرد ، انتخاب وانتصاب مدیران ،سنجش شایستگی عمومی وحرفه ای مدیران ، آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی ،برنامه ویژه مدرسه و باز هندسی ساختار تصمیم گیری مدرسه ازجمله شش آیتم فرایند مدیریت برنامه های آموزش وپرورش میباشد .

دکتر خوش آینه اظهار داشت : امسال نیز همانند سال های قبل طرح های تعالی و تدبیر را در قالب یک برنامه در مدارس اجرا می کردد. ودر جهت انتخاب مدیران در تمامی مدارس خاص همانند مدارس عادی بر اساس فرایند دستورالعمل انجام می گیرد که سنجش حرفه ای به صورت حضوری و الکترونیک همانند سال قبل می باشد که باید حداقل 60درصد نمره را کسب نمایند.

وی ادامه داد: در زمینه آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی دوره های آموزشی برای مدیران و معلمان برگزار می گردد.

وی در پایان افزود : با توجه به این که یکی از مهم ترین وظایف مدارس سامان دهی مداوم فرصت های تربیتی جهت تربیت همه جانبه دانش آموزان است برنامه ویژه مدرسه تصمیم گیری و برنامه ریزی را به مدارس واگذار می کند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار