جلسه کارگروه آسیب های اجتماعی و فرهنگی شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد

مسجدسلیمان (پانا)- جلسه کارگروه آسیب های اجتماعی و فرهنگی شهرستان مسجدسلیمان با حضور دکتر صادق کریمی کیا مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان ، فرماندار و مدیران ادارات برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۱۷۷۱
لینک کوتاه کپی شد
جلسه کارگروه آسیب های اجتماعی و فرهنگی شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد

در ابتدای نشست اردوان قنبری فرماندار مسجدسلیمان با بیان اینکه مسجدسلیمان با دیگر شهرها متفاوت است ، اظهار داشت : بافت های فرسوده، فضاهای فرسوده آموزشی و… مشکلاتی را برای مردم شهرستان به وجود آورده است که باید با نگاه ویژه آن ها را بررسی کرد .

وی افزود : ۲۰۵ مدرسه در مسجدسلیمان وجود دارد که از این تعداد ۴۵ تای آن بافت سنگی است و به لحاظ فنی و عمرانی هیچگونه استحکام بنایی را ندارند که خطرات جدی و نگرانی هایی را برای اولیاء و دانش آموزان به همراه داشته که نگاه ویژه به مدارس مسجدسلیمان را میطلبد .

در ادامه جلسه جانمراد داودی رئیس آموزش و پرورش مسجدسلیمان گفت : آموزش و پرورش پرچمدار فرهنگ و زیربنای توسعه هر کشوری است و خانواده بزرگ آموزش و پرورش مسجدسلیمان دارای ۲۷ هزار دانش آموز و ۲۵۰ مِلک یا مدارس در این شهرستان میباشد که با توجه به گزارش رسمی مهندسین نوسازی ، ۶۱ درصد از این مدارس باید تخریب، نوسازی و بازسازی شوند .

وی با اشاره به کمبود ۲۰۷ نفر نیروی مرد در مدارس جهت تدریس اضافه کرد : از ابزارهای جلوگیری از بزه های اجتماعی بحث ورزش میباشد اما اداره آموزش پرورش با توجه به حجم بالای دانش آموز تنها یک زمین چمن مصنوعی دارد که انتظار می رود در این زمینه امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان یاریگر ما باشند

در ادامه صادق کریمی کیا مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان در سخنانی عنوان کرد : مشکلات موجود میراث برجا مانده از سال ها بی برنامگی و بی نظمی میباشد که به ما رسیده است، اعتبارات بخشی از مشکلات را حل میکند لذا مدیریت هم اصل بسیار مهم و تاثیرگذاری است و نباید همه چیز گردن اعتبارات گذاشته شود که در آن صورت گریز از مسئولیت میباشد .

کریمی در خصوص ۳۶ منطقه کم برخوردار مسجدسلیمان تصریح کرد : به اعتقاد من تمامی مسجدسلیمان جز مناطق کم برخوردار محسوب می شوند اما با تاسیس دفاتر توسعه محلی در مسجدسلیمان به عنوان دومین شهر بعد از اهواز سعی داریم مشکلات را به حداقل برسانیم .

او افزود : اعتبار تجهیز ۱۸ مدرسه از جمله مدرسه شکوفه ها، شهید چمران، توحید، حضرت زینب، رازی، ابوریحان، سینا، علامه طباطبایی، امیرکبیر، بعثت، حضرت زینب، حجاب و…که هر مدرسه ۱۲ الی ۲۰ میلیون تومان پرداخت که این اعتبار آماده و از هفته آینده قابل دریافت است.

کریمی در پایان از اختصاص مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان برای بهسازی، کف پوش، و تجهیزات سالن ورزشی شهید قنبری، مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان برای سالن ورزشی شهید پوپ، ۱۲۰ میلیون تومان استخر آزادی،اختصاص که از هفته آینده این مبالغ به حساب آن ها واریز می شود،خبر داد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار