معاون اقتصادی استاندار کردستان: توسعه گلخانه‌ها، راهی برای مقابله با تحریم‌هاست

سنندج(پانا)-معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان با اشاره به تحریم های اقتصادی علیه ایران، اظهار داشت: اگر دنبال راه حلی برای مقابله با این شرایط هستیم باید توسعه گلخانه ها و افزایش محصولات گلخانه ای را در دستور کار قرار دهیم.

کد مطلب: ۸۵۸۱۲۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون اقتصادی استاندار کردستان: توسعه گلخانه‌ها، راهی برای مقابله با تحریم‌هاست

حسین فیروزی در دیدار با مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی کشور و مدیران حوزه جهاد کشاورزی استان، با اذعان به اینکه کشاورز کردستانی نوپذیر است خاطرنشان کرد: شهرک های کشاورزی، در آینده حوزه ای موثر خواهد بود و توقع داریم کردستان در این زمینه پیش قدم باشد.

وی همچنین به اشتغالزایی قابل توجه این حوزه اشاره کرد افزود: اگر دولت برای رفع مشکل بیکاری کاری نکند، تبدیل به یک معضل می شود.

فیروزی خطاب به مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی استان اظهار داشت: به دلیل اهمیت حوزه کاری شما همچنین با توجه به شناختی که از کردستان دارید، انتظار داریم برای کردستان برنامه ویژه ای طراحی کنید.

معاون استاندار با یادآوری پیش بینی افزایش ۱۰۰ درصدی نیاز جهان به محصولات کشاورزی تا سال ۲۰۵۰ تنها راه تامین این نیاز را تولیدات گلخانه ای عنوان کرد.

فیروزی خواستار مطرح کردن موضوع شهرک های کشاورزی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان و تشریح اهمیت آن شد و تاکید کرد: در راستای توسعه شهرک های کشاورزی در کردستان، هر اقدامی لازم باشد، قول همکاری می دهیم.

وی همچنین تدوین برنامه عملیاتی برای هر کدام از شهرستان های استان را در ایجاد و توسعه شهرک های مشاورزی و افزایش محصولات کشاورزی موثر دانست.

به گفته دکتر منصوری مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی کشور سهم کردستان از ۱۳۰ شهرک کشاورزی تنها ۲ شهرک است که بر حسب مساحت ۱۸ هکتار از ۱۳ هزار هکتار یعنی معادل یک دهم درصد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار