مدیر سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان:

لزوم توجه به فعالیت های تربیتی در مدارس استثنایی/ نوع نگاه به دانش آموزان استثنایی باید تغییر کند

زاهدان(پانا)- مدیر سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان در دیدار با رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: بایستی از ظرفیت دانش آموزان استثنایی به دور از نگاه های معمول در عرصه های مختلف استفاده کرد چرا که موفقیت های دانش آموزان استثنایی باعث افزایش انگیزه دانش‌آموزان عادی می شود.

کد مطلب: ۸۴۸۵۷۱
لینک کوتاه کپی شد
لزوم توجه به فعالیت های تربیتی در مدارس استثنایی/ نوع نگاه به دانش آموزان استثنایی باید تغییر کند

داود صیاد با تأکید بر عضویت دانش آموزان استثنایی در تشکیلات پیشتازان سازمان دانش آموزی اظهار کرد: با تشکیل گروه‌های پیشتازان و تعامل بیش از پیش اداره استثنایی و سازمان دانش آموزی؛ علاوه بر امکان حمایت بیشتر ما از این دانش آموزان، فرصت حضور آنها در فعالیت های تشکیلاتی و اردوهای استانی و ملی فراهم می شود.

وی همچنین با اشاره به توانمندی های فراوان دانش آموزان استثنایی و افتخار آفرینی آنها در عرصه های مختلف، بر انتشار اخبار فعالیت‌های آنها تاکید کرد و افزود: در بخش خبرگزاری پانای این سازمان آموزش های مفیدی ارائه می شود که دانش آموزان نابینا با توجه به ادراک شنوایی بالا می‌توانند در این حوزه به ویژه در عرصه خبر موفق باشند.

مدیر سازمان دانش آموزی استان تصریح کرد: سال گذشته کمیته استعدادیابی این سازمان کلاس هایی در زمینه‌ ی مهارت های اجتماعی برگزار نمود که دانش‌آموزان استثنایی نیز می توانند از این خدمات رایگان و برنامه های مشابه برخوردار شوند.

وی با اشاره به مجلس دانش آموزی و امکان حضور دانش آموزان استثنایی در آن، گفت: در کنار این فرصت با توجه به اهمیت آموزش زبان انگلیسی به صورت کاربردی به جهت رفع نیازهای مکالمه برای دانش آموزان برنامه‌هایی داریم که انشاالله دانش آموزان استثنایی هم از آن بهره مند خواهند شد.

وی در پایان افزود: اداره استثنایی می تواند از ظرفیت نمایندگی سازمان دانش آموزی در رفع نیازهای ضروری دانش آموزان با برنامه های مشترکی که انجام خواهد شد بهره گیری لازم را داشته باشد.

حجتی رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان در این جلسه گفت: سازمان استثنایی دانش آموزان توانمندی در زمینه های مختلف مهارتی از جمله صنایع دستی مجری گری و.. دارد که به عنوان نمونه از این استعدادها می توان درخشش دانش آموزان این سازمان را در کنکور سال گذشته با کسب رتبه های ۱۱ و ۱۵۰ نام برد.

حجتی با اشاره به بحث موسیقی گفت: گروه سرود تلفیقی ناشنوایان و نابینایان این سازمان در سال گذشته موفق به کسب مقام اول کشوری شد که می توان گروه سرود ملی متشکل از حرکات اشاره دانش‌آموزان استثنایی در اجرای آن استفاده نمود.

وی در پایان از تعامل سازمان دانش آموزی با سازمان استثنایی ابراز خرسندی کرد و گفت: ما در سازمان استثنایی احساس کمبود حمایت می‌کنیم و اطمینان داریم سازمان دانش آموزی حامی خوبی برای ما خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار