وضع 100 هزار هکتار از اراضی بیابانی قم بحرانی است

قم (پانا)- استاندار قم با اشاره به وضعیت بحرانی 100 هزار هکتار از اراضی بیابانی استان قم گفت ک این استانداری به دنبال تامین منابع لازم برای کاهش وسعت مناطق مستعد تولید ریزگرد است.

کد مطلب: ۸۳۱۱۵۱
لینک کوتاه کپی شد
وضع 100 هزار هکتار از اراضی بیابانی قم بحرانی است

سید مهدی صادقی استاندار قم پیش از ظهر امروز در بازدید چهار ساعته، مناطق کویری و بیابانهای مستعد ریزگرد و نیز اقدامات صورت گرفته در راستای کویرزدایی از جمله مالچ پاشی و کاشت گیاهان سازگار با مناطق بیابانی را از نزدیک رصد نمود.
استاندار قم در حاشیه این بازدید با اشاره به رتبه ی اول قم در بیابان زایی نسبت به مساحت این استان اظهار داشت: به همین جهت مسئولین مرتبط وظیفه ی سنگینی در راستای کاهش مناطق بیابانی و مقابله با ریزگردها دارند.
وی با بیان اینکه 400 هزار هکتار بیابان در قم داریم افزود: وضعیت 100 هزار هکتار از این بیابانها بحرانی است و به دلیل وسعت زیاد و کمبود اعتبارات، اتفاقات مطلوب هنوز رخ نداده است.
صادقی استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی را یکی از راهکارهای تامین بودجه ی لازم برای بیابان زدایی دانست و افزود: به دنبال این هستیم تا منابع لازم جهت پوشش 10 تا 15 هزار هکتاری به صورت سالانه را محقق نماییم.
استاندار قم با اشاره به مالچ پاشی 200 هکتاری در منطقه حسین آباد قم گفت: نهال کاری نیز علارغم همه ی مشکلات در حال انجام است.
وی تصریح کرد: مسئولان سازمان جهاد کشاورزی نگاه مثبتی به استان قم دارند، ولی باید اعتبارات بیشتری برای استان قم در نظر گرفته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار