مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل :

واحدهای صنعتی مکلف به تخصیص ۲۵ درصد از فضای خود به ایجاد فضای سبز هستند

اردبیل (پانا) - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: الزام واحدهای صنعتی و صنایع در شهرکهای صنعتی به ایجاد فضای سبز به حدی جدی می‌باشد که نیاز است تا دارندگان واحدهای صنعتی ۱۰ تا ۲۵ درصد فضای واحد خود را به ایجاد فضای سبز اختصاص دهند.

کد مطلب: ۸۰۶۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد
واحدهای صنعتی مکلف به تخصیص ۲۵ درصد از فضای خود به ایجاد فضای سبز هستند

محمد خداپرست در مراسم کاشت نهال در نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اظهار داشت: ایجاد فضای سبز و درختکاری به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و تخریب محیط زیست از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و بر اساس قوانین و مقررات زیست محیطی واحدهای بزرگ صنعتی موظف به ایجاد 10 تا 25 درصد از مساحت واحد صنعتی به فضای سبز و کشت درخت هستند.

وی با اشاره به اینکه نیروگاه چرخه ترکیبی استان اردبیل از جمله واحدهای صنعتی بزرگ محسوب می‌شود، افزود: با ایجاد فضای سبز در فازهای متعدد در این واحد صنعتی در تلاش هستیم تا میزان آلودگی این واحد را به حداقل برسانیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به کاشت 5 هزار اصله نهال درخت در محوطه نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان استان تصریح کرد: نگهداری و حفظ فضای سبز از ایجاد و کاشت درخت مهمتر است و در همین رابطه سرانه جنگل طبیعی در دنیا 6 هزار متر مربع و در سطح کشور یک هزار و 600 متر مربع و در استان اردبیل حدود 600 متر مربع بوده و بر اساس همین موضوع ضرورت دارد تا با جنگل‌کاری سرانه جنگل را در استان بالا ببریم.

خداپرست با اشاره به اینکه به همین منظور هرساله طرحهای جنگل کاری در استان انجام می‌شود، افزود: متاسفانه هم‌اکنون سرانه فضای سبز استان اردبیل در مقایسه با سرانه فضای سبز کشور بسیار پایین بوده و در همین رابطه نیاز است تا هفته منباع طبیعی و درختکاری بهانه‌ای برای ایجاد و توسعه فضای سبز در سطح استان باشد.

وی گفت: در سال پیش رو 5 هزار اصله نهال در فازهای متعدد در نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان غرس خواهد شد که هدف‌گذاری زیست محیطی ما به منظور پیشگیری و جلوگیری از آلودگیهای زیست محیطی می باشد و نیاز است تا واحدهای صنعتی به بزرگی واحد سیکل ترکیبی استان در راستای ایجاد فضای سبز و توسعه سرانه جنگل‌کاری اقدام کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اظهار کرد: الزام واحدهای صنعتی و صنایع در شهرکهای صنعتی به ایجاد فضای سبز به حدی جدی می‌باشد که نیاز است تا دارندگان واحدهای صنعتی 10 تا 25 درصد فضای واحد خود را به ایجاد فضای سبز اختصاص دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار