"ارتقای فرهنگ ایمنی" کلید پیشگیری از بروز حوادث احتمالی در چهارشنبه‌سوری است

همدان(پانا)- معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: «ارتقای فرهنگ ایمنی» کلید پیشگیری از بروز حوادث احتمالی چهارشنبه‌سوری است.

کد مطلب: ۸۰۶۷۹۳
لینک کوتاه کپی شد
"ارتقای فرهنگ ایمنی" کلید پیشگیری از بروز حوادث احتمالی در چهارشنبه‌سوری است

عبداله جعفری در گفت و گو با خبرنگار پانا همدان، با توجه به لزوم پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال گفت: در حوزه ی سلامت و تندرستی و بر اساس تفاهم نامه ی منعقده با شهرستان، نواحی و مناطق از ابتدای سال تحصیلی جاری تعداد 80هزار نفر از دانش آموزان تحت پوشش آموزش اصول ایمنی و پیشگیری از حوادث و بلایا قرار گرفته اند.

جعفری در خصوص ارتقای فرهنگ ایمنی و پیشگیری از بروز آسیب های جبران ناپذیر اظهار داشت: بر اساس هماهنگی های انجام گرفته با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مقرر شد در هفته آخر منتهی به پایان سال کلاس های آموزش پیشگیری از حوادث با هماهنگی کارشناسان سلامت و تندرستی ادارات تابعه و با دعوت از کارشناسان مراکز فوریت های پزشکی، پلیس پیشگیری، هلال احمر و آتش نشانی در مدارس و به صورت مشترک و با حضور اولیای دانش آموزان برگزار شود تا دانش آموزان از عواقب خطرناک استفاده از مواد محترقه بخصوص مواد منفجره ی دست ساز آگاهی یابند.

وی ادامه داد: با عنایت به آمار اعلام شده از سوی مرکز فوریت های پزشکی استان درصد قابل توجهی از آسیب دیدگان در سال گذشته را جوانان و نوجوانان 10 تا 20 سال تشکیل می دهند که این آمار نشان می دهد دانش آموزان در معرض بیشترین آسیب هستند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان در ادامه به لزوم آموزش با محتوای فرهنگی اشاره کرد و افزود: با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و مرکز فوریت های پزشکی استان تعداد 5هزار بروشور و سی دی آموزشی پیشگیری از حوادث در مدارس توزیع شده است.

جعفری در خصوص حوادث احتمالی در چهارشنبه‌سوری عنوان کرد: شایع‌ترین حادثه‌ای که در مراسم چهارشنبه سوری رخ می‌دهد سوختگی درجه یک (سطحی) است ولی سوختگی‌های درجه دو (شدید) و درجه سه (شدیدترین نوع سوختگی) نیز بعضا مشاهده می شود، لذا بر این اساس از مدیران مدارس خواسته شده تا از ورود هرگونه ماده ی محترقه به مدرسه جلوگیری کنند تا شاهد کمترین آسیب احتمالی جسمی دانش آموزان باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار