محبوبه سادات نقوی:

کتاب یک کالای تأثیرگذارِ فرهنگی و معنوی است

تهران (پانا) - کارشناس مسئول فرهنگی و هنری اداره آموزش و پرورش منطقه 4 شهر تهران با بیان اینکه امروزه پیشرفت‌های چشمگیر بشر در عرصه‌های دانش و نوآوری رخ می‌دهد، بر اهمیت کتاب و گستردگی بیش از پیش آن و تاثیرات مثبت در فرهنگ تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۳۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد
کتاب یک کالای تأثیرگذارِ فرهنگی و معنوی است

محبوبه سادات نقوی؛ کارشناس مسئول فرهنگی و هنری ضمن اعلام برنامه‌های این کارشناسی در هفته کتاب و کتاب‌خوانی اظهار کرد: اسلام، دین اندیشه و معرفت، و دین دانش، کتاب و معنویت است و می توان گفت آیین آسمانی ما، پرچمدار کتاب و کتابخوانی در زمین است و این حقیقت، با اندک کاوشی در لابه لای ورق زرین تاریخ اسلام به خوبی نمایان خواهد شد.

وی با بیان اینکه تأثیر کتاب در صدور اندیشه و فکر، انکارناپذیر است، افزود: در واقع، تنها راه انتقال علوم گذشتگان به این عصر، کتاب بوده که در روایات نیز بر آن تأکید شده است. با این توصیف، ما وارثان فرهنگ پویا و تمدن والای اسلامی، برای تحقّق آن فرهنگ، باید به کتاب و کتاب‌خوانی اهمیت داده و کتاب را به عنوان یک کالای تأثیرگذارِ فرهنگی و معنوی، ارج نهیم. با وجود پیشرفت‌های چشمگیر بشر در عرصه‌های دانش و نوآوری، کتاب نه تنها اهمیت خود را از دست نداده، بلکه گسترده‌تر و تازه‌تر شده و جلوه‌هایی پایدارتر یافته است.

بر این اساس کارشناسی فرهنگی و هنری اداره آموزش و پرورش منطقه 4 برای گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی از این هفته تا دهه فجر، برنامه‌های اجرایی خود که شامل هر شب اجرای طرح لحظاتی با کتاب، معرفی کتاب به صورت روزانه ویژه دانش‌آموزان و همچنین معرفی کتاب به صورت روزانه ویژه همکاران، برگزاری مسابقه کتاب و ... را اجرا می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار